Bár a drágább üzemanyag megdobta a költségeket, az első féléves eredmények szerint az IAG-holding cégei közül a British, az Iberia és különösen az Aer Lingus szépen teljesített. A spanyol fapados, a Vueling üzemi szinten veszteséges lett, mert érzékenyen érintették a légiforgalmi irányítók sztrájkjai, a LEVEL eredményeit pedig jótékony homály fedi.

Veszteséget termelt a spanyol fapados, a cégcsoport szerint a sztrájkok miatt (Fotó: Vueling)

Szinte kivétel nélkül jól üzemeltek az idei első félévben az IAG-holding légitársaságai, a tavalyi azonos időszakhoz képest növelte a csoport az adózott eredményt.

A cég honlapján közzétett eredménykimutatás szerint a január-júniusi időszakban az árbevétel 3,1 százalékkal 11,2 milliárd euróra nőtt, a kiadások pedig 1,8 százalékkal kerek 10 milliárd euróra. Az első félévben a kerozinköltség 9 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi szintet.

Az első félévben a vállalatcsoport üzemi eredménye 17 százalékkal lett jobb, mint tavaly ugyanebben az időszakban, és 1,1 milliárd eurót tett ki, az adózott eredmény pedig ennél is nagyobb mértékben, 24,8 százalékkal javult.

Az IAG az első félévben 835 millió euró tiszta nyereséget termelt.

Az egyes légitársaságokat és az üzemi eredményt nézve a Vueling az egyedüli „fekete bárány”. Willie Walsh cégvezér szerint a spanyol fapadosukat érzékenyen érintették a francia légiforgalmi irányítók sztrájkjai: 20 milliós költséget okoztak, mivel e légteret sok járata érinti, amelyek közül így jelentős számút törölni kellett.

Ezért üzemi szinten 11 millió eurós mínuszba került a Vueling, a tavalyi első féléves 7 milliós üzemi veszteség után – annak ellenére, hogy az árbevétel 11 százalékkal javult.

A többi légitársaság viszont remekül teljesített az idén januártól június végéig.

Kiválóan teljesít a holdinghoz került Aer Lingus (Fotó: AIRportal.hu)

A British és az Iberia egyaránt 17 százalékkal növelte az üzemi eredményt. A brit “zászlóshajó” 868 millió eurót hozott, fontos azonban megjegyezni, hogy a nyugdíjprogram átalakítása miatt kivételes tételként ezen felül 620 millió euróval több pénzből gazdálkodhatott a légitársaság.

A spanyol Iberiánál pedig 102 millió eurós üzemi eredményt mutattak ki.

Az első helyet az üzemi eredmény növekedését tekintve az Aer Lingus hozta el: a 104 millió euró dupla annyi, mint egy évvel korábban.

A diszkont hosszú távú járatokra létrehozott LEVEL-ről nem közölt külön adatokat a holding, az „egyéb cégek” sorban viszont annyi szerepel, hogy ezek 52 millió eurós üzemi szintű nyereséget termeltek.