Tizenkét darab An-148/158 típus összeszerelésére készül 2014-ben az Antonov repülőgépgyár. Megrendelőként az Ilyushin Finance Corporation (IFC), üzemeltetőként a Cubana az idei legfontosabb partner.

A RussianAviation.com légiközlekedési portál híre szerint az idei évre tervezett kibocsátások alapját ugyanis döntő részben az Ilyushin Finance Corporation (IFC) között fennálló megrendelési szerződések biztosítják.

A gyár a Cubana de Aviación számára tavaly három darab An-158-ast készített. A gépek ugyancsak az Iljusin lízingcége útján kerültek a kubai légitársasághoz. Az elsőt, mint a típus indító légitársasága április 18-án vették át, de még további hat példány vár gyártásra, majd átadásra számukra.

Az An-148 az ukrán Antonov repülőgépgyár új generációs regionális utasszállító gépcsaládja. Az An-158-as az elődmodell hosszított törzsű és költséghatékonyságban továbbfejlesztett változata, amely maximum 99 utas szállítására képes, üzemanyag fogyasztása pedig katalógus szerint 9%-kal kedvezőbb, mint a 148-as szériáé.

Az An-148-as 68-85 utast vehet fedélzetére, miközben hatótáv teljesítménye, variációtól függően 2000-4400 kilométer lehet. Az újabb 158-as modell 2500 km-es hatótávot kínál üzemeltetőjének.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!