A nemzeti légitársaság pályázatot ír ki legújabb repülőgépének egyedi arculati tervére

A Malév regionális flotta-átalakítási programjának keretében tegnap este megérkezett Budapestre a légitársaság harmadik, HA-LQD lajstromjelű Q400-as repülőgépe. A flotta új tagja az eddigi gyakorlattól eltérően nem a Malév színeiben landolt Ferihegyen. A légitársaság egyedülálló módon pályázatot ír ki a repülőgép egyedi arculatának megtervezésére.

A repülőgépet a nyertes pályamunka fogja díszíteni. A nemzeti légifuvarozó olyan terveket vár, mely Magyarország értékeire hívja fel az utazóközönség figyelmét itthon és külföldön egyaránt. A Malév a részletes pályázati anyagot június elején teszi közzé honlapján, s arra számít, hogy a különleges lehetőség az alkotók széles körét – az amatőröktől a professzionális grafikusokig, festőművészekig – inspirálni fogja. Az új „ruhára” váró repülőgép ugyanakkor a nyári csúcsforgalomban már szállítja az utasokat, de egyelőre még csak ideiglenes, szürke „öltözetében”.

A Malév regionális flotta-átalakítási programjának keretében júniusban a negyedik Q400-as repülőgép is megérkezik a légitársasághoz. Így a Malév júniusban már összesen négy, rövid- és középtávú forgalomra ideális, csendes, gyors, költséghatékony, valamint környezetbarát Q400-as légcsavaros repülőgépet fog üzemeltetni.

A Malév a légiközlekedési iparág legújabb kihívásaira válaszul döntött a Q400-as típus bevezetése mellett. A légitársaság regionális – F70-es és CRJ-200-as típusokból álló – gépparkját cseréli le a Q400-as repülőgépekre.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Q400-as repülőgépről

A rövid és középtávú útvonalakra optimalizált, maximum 2.400 km hatótávolságú Q400-as gépek tökéletes egyensúlyt biztosítanak az utaskényelem, a gazdaságos üzemelés és a lehető legalacsonyabb környezeti terhelés között. A kategóriájában legjobb típusként számon tartott Q400-as olyan egyedi technikai, ún. ANVS (Active Noise and Vibration Suppression) zaj és rezgéscsökkentő rendszerrel van felszerelve, amely utaskényelmi szempontból előnyös.

A jelentősen alacsonyabb üzemanyag-felhasználásnak köszönhetően a Q400-as repülőgépek egy székre számolt üzemeltetési költségei a legkedvezőbbek a regionális repülőgépek piacán, 30%-kal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, mint a hasonló kategóriájú sugárhajtású repülőgépek.

A Bombardier Q400-as flotta ez idáig több mint 1.6 millió repült óráját és 1,8 millió leszállását jegyezték be a fedélzeti naplókba. A típus iránti nagy igényt mutatja, hogy jelenleg több mint 300 megrendelés vár teljesítésre. A Malév a világon a 25. légitársaságként üzemelteti ezt a típust.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!