Új stratégiára állnak át a klasszikus légiszövetségek, mert érdemben bővülni már nem tudnak, ezen túl az utasélmény fokozására próbálnak koncentrálni.

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) sydney-i közgyűlésén mindhárom nagy légiszövetség, a Star Alliance, a oneworld és a Skyteam is időzített némi újdonságot, bár ezek nagyjából egy irányba mutattak.

A Star Alliance és a Skyteam szinte ugyanazt a megoldást mutatta be az utasélmény fokozására (csak más néven), az oneworld pedig lenyúlta a Star Alliance korábbi ötletét és olyan partner megállapodást kötött a Fiji Airways-zel, amelynek lényege, hogy a légicég biztosítja az utasoknak a oneworld tagsággal járó előnyöket, de nem lesz teljes körű tag.

A másik két légiszövetség szinte ugyanolyan megoldása ugyanarra irányul: egy felületen biztosítani az utasok számára az összes, légiszövetségi partner által teljesített úthoz kapcsolódó szolgáltatást.

Például, ha az utas Szöulba szeretne menni, és ehhez előbb a CSA, majd a Korean Air járatait veszi igénybe, és plusz csomagot akar feladni, vagy ülőhelyet akar foglalni, akkor erre egy felületen, járatonként lehetősége van. A Skyteamnél idén nyáron az Aeromexico és a Delta vezeti be elsőként ezt a szolgáltatást.

A légiszövetségek vezetői a Sydney-ben tartott sajtótájékoztatókon azzal magyarázták a lépést, hogy a szövetségek rájöttek, nem tudnak már érdemben fejlődni, mivel a térképen viszonylag kevés a lefedetlen terület és a potenciális partnerek száma is egyre kisebb. Ezért nem maradt más irány, mint az utasélmény fejlesztése, amelyet a Skyteam Digital Spine-nak, a Star Alliance pedig Digital Services Platformnak nevez.