Miközben megválik Embraer-gépeitől az Aerolineas Argentinas, és Boeing 737 MAX-okkal bővít, tervezi a hosszú távú járatokat kiszolgáló flottájának lecserélését is. Az Airbus A350-es típusa mellett a Boeing 777-es és 787-es is versenyben van, döntés ez év végén születhet.

Már repül az argentin nemzeti légitársaságnál a géppark első Boeing 737 MAX 8-asa, amelyet az idén további öt követ a tervek szerint, ezzel egy időben pedig megkezdi a regionális Embraer-sugárhajtású gépek kivonását a cég – írja az aerotelegraph.com portál.

Mario Dell’Acqua, az Aerolines Argentinas elnöke szerint a cég útvonalhálózatán jobban megéri a nagyobb Boeing-keskenytörzsűt közlekedtetni, mert bár 25 százalékkal többe kerül üzemeltetni, 60 százalékkal több utast képes szállítani. (Vélhetően az egymás után induló argentin fapados légitársaságok által támasztott versenyhelyzet is szerepet játszik ebben.)

Az elmúlt években már tett hasonló lépést a cég, igaz, akkor “házon belül”: a Boeing 737-700-asait kezdte el lecserélni -800-asokra.

Bizonytalan az A330-asok jövője az argentin nemzeti légitársaságnál (Fotó: Airbus)

Eközben már tervezik a hosszú távú járatokat teljesítő géppark jövőjét is, az idén csökken ennek mérete, és gondolkodnak a flotta megújításán is.

Két A340-300-ast kivonnak a flottából, de a részben fiatal A330-200-asok sorsa is kérdéses a cég elnöke szerint.

Dell’Acqua azt mondja, hogy bár jelenleg jók a gépek, a jövőben már nem lesznek versenyképesek. Emellett az A330-asok sem illenek már az argentin légitársaság terveibe: bár tervezték a Buenos Aires és a katalán székhely, Barcelona közti közvetlen járatot ezzel a típussal továbbüzemeltetni, februártól mégis megszüntetik inkább.

Ebben az évben megvizsgálják a két nagy gyártó kínálatát és ajánlatát, az Airbus A350-estől a Boeing 777-esén át a 787-esig, döntés pedig ez év végén születhet.

Az Aerolineas Argentinas tíz A330-200-ast és négy A340-300-ast üzemeltet. Előbbiek közül négyet újonnan rendeltek meg a gyártótól még 2014-ben. Az A340-esek közül pedig többet már az elmúlt években kivontak, korábban a jelenleginél több -300-as mellett a rövidebb törzsű -200-as szériából is volt a légitársaságnak.