A brit hajtóműcsalád tovább bővült: a Rolls-Royce tegnap egy új verziót mutatott be. Az A380-as számára gyártott Trent 900-as gazdaságosabb változata pedig egyre közelebb a szolgálatba álláshoz.

Kapcsolódó cikk, előzmény Regionális A330-ast kínál az Airbus

A Rolls-Royce tegnap bejelentette, hogy az Airbus A330 regionális változata számára új verziójú Trent 700-ast készít „Trent 700 Regional” néven. Az új erőforrás nem rendelkezik majd akkora tolóerővel, mint a nagy hatótávolságú A330-asokra szerelt társai, de nincs is rá szükség, a fő hangsúly az élettartam növelésén, a karbantartási költségek csökkentésén és a gazdaságosságon volt.

A gyártó állítása szerint az új verzió 2015-től lesz elérhető és 1 százalékkal alacsonyabb fogyasztású lesz, így évente 1 millió dollárt takaríthat meg az alkalmazó légitársaságoknak.


Az A380-as vásárlói is örülhetnek, a Trent 900-as széria legújabb verziója, a Trent 900EP2 teljesítette az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) tesztjeit, így hamarosan megkaphatja a hatósági engedélyeket.

Az EP2 verziónál csökkentették a ventilátorlapátok végeinél lévő rést, javították a turbinafokozat házának hűtését, a kisnyomású turbina tömítettségét növelték, valamint optimalizálták a közepes nyomású kompresszort. Az új változat így 0.8 százalékkal alacsonyabb fogyasztású, mint az eddigiek azonos tolóerő mellett.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!