Újabb három darab Boeing 737-400-as repülőgépet alakíttat utasszállítóból cargo-repülőgéppé a dublini központú ASL Aviation a repülőgép-átalakításokra szakosodott, amerikai Aeronautical Engineers Inc (AEI) céggel.

Az ASL Airlines Hungary egyik magyar lajstromjelű Boeing 737-400F repülőgépe. (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Az ASL Airlines Hungary egyik magyar lajstromjelű Boeing 737-400F repülőgépe. (Fotó: AIRportal.hu)

Az ASL Airlines Hungary (korábban Farnair Hungary) néven működő cargo légitársaság tulajdonosa május és július között veszi át a 11 paletta szállítására képes Boeing 737-400SF repülőgépeket.

A három szóban forgó repülőgépet az AEI Miamiban működő telephelyén alakítják át, ahogyan az ASL Hungary által korábban átvett 737F-eket is.

Az ASL Aviation csoport összesen 69 darabos flottájából 12 darab az átalakított 737-400-as.

A tizenkét Boeing 737F-ből jelenleg öt példány repül magyar lajstromban az ASL Hungary-nél. A magyar üzemeltetésű repülőgépeik száma várhatóan még az idei évben legalább egy, de akár két repülőgéppel, hétre is bővülhet.

Az Air Cargo News információi szerint az átalakításra kerülő Boeing 737-esek gyártási számai 25177, 24917 és 26065, a repülőgépeket 1991-ben és ’92-ben gyártották.

Az ASL-csoport első sorban a nagy integrátor cégek – mint például a DHL, vagy a TNT – számára végez csomagszállítást.

Akvizíció és dinamikus bővülés

Az ASL Aviation Csoport a további növekedésének és terjeszkedésének érdekében nemrégiben kötött megállapodást két bankkal, akik 110 millió dolláros finanszírozást nyújtanak a cég számára.

A három új repülőgép átalakításáról szóló szerződést is ezen finanszírozási megállapodást követően kötötte meg a cég.

Az ASL-csoportot hírbe hozták a TNT Airways-szel is: miszerint az ASL megvásárolná a TNT-től a 14 737F repülőgépet üzemeltető leányvállalatát.

Az ASL-csoport 2014. végén vásárolta fel a svájci székhelyű Farnair csoportot, annak magyar leányvállalatával, a Farnair Hungary-val együtt.