Ismét problémát találtak az A320neo Pratt&Whitney hajtóműveiben, ezúttal a Lufthansa állította le az összes, tíz példányát Carsten Spohr vezérigazgató közlése szerint. Az ok: egy kábel kidörzsölődhet és fennáll a lehetősége annak, hogy rövidzárlat keletkezik.

Ezúttal a kábelrendszerben jelentkezett hiba (Fotó: AIRportal.hu)

Miután újabb és újabb műszaki-technológiai hibák derültek ki a Pratt&Whitney új generációs, áttételes hajtóműveinél, amelyek az Airbus A320neo mellett a Bombardier C Series típusát is érintették, az amerikai gyártó mindezekre a legutóbbi hírek szerint végleges megoldást talált.

Azonban most újabb probléma merült fel, az aero.de cikke szerint ezúttal a Lufthansa karbantartói fedeztek fel egy hibát.

Carsten Spohr, a Lufthansa vezérigazgatója közölte, hogy földre parancsolták mind a tíz A320neo gépüket, mert a hajtóműben egy kábel kidörzsölődhet és rövidzárlat keletkezhet.

Mint hozzátette, a hiba elhárításán dolgoznak a mérnökeik. Tájékoztatása szerint a legutóbbi, tömítési hibák nem érintették a német légitársaságot, mert azok a tavaly decembertől készült hajtóműveknél bukkantak fel.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Lufthansánál az eredeti tervek szerint már 20 darab A320neónak kellene lennie, de az immár évek óta húzódó problémasorozat miatt az Airbus nem tud átadni annyi példányt, amennyit elképzeltek, így csak tíz van a légitársaságnál.

Mint emlékezetes, a cég a Pratt&Whitney problémái miatt módosított a szerződésén, és az A320neo-típuscsaládra leadott rendelésének egy részét a konkurens CFM új generációs hajtóművével kéri. Azonban, mint arról beszámoltunk, ezeken is felbukkant technológiai hiba.