Temérdek turisztikai attrakció, gyors ütemben fejlődő repülőtér, kiváló szolgáltatások. Egyebek mellett ezeket az előnyöket mutatja be a világ vezető légitársaságainak Magyarországgal kapcsolatban a Budapest Airport kereskedelmi csapata a Barcelonában tartott World Routes nemzetközi járatfejlesztési konferencián – közölte lapunkkal a reptérüzemeltető.

Csak az idén több mint 26 új járatot regisztrálhat a Budapest Airport, aminek következtében az éves légi utasforgalom várhatóan messze meghaladja a 12 millió főt.

A budapesti repülőtér forgalma az év első nyolc hónapjában 14 %-kal növekedett, aminek köszönhetően a magyar fővárosé az Európai Unió egyik leggyorsabban fejlődő repülőtere.

Egyebek mellett erről is szó esik a barcelonai World Routes légiközlekedési világtalálkozón, ahol a légitársaságok már a 2018 utáni időszak terveit öntik végső formába.

A Budapest Airport tárgyaló csapata, amely Kam Jandu kereskedelmi igazgató vezetésével tartózkodik a katalán fővárosban, a konferencián több tucat megbeszélést folytat a különféle légitársaságok képviselőivel akár új útvonalak megnyitásáról, akár a meglévőkön a járatok vagy a kapacitások bővítéséről.

Az már most is ismert, hogy jövő nyártól egyszerre három új hosszútávú transzatlanti járat indul Budapestről az Egyesült Államokba, ezek közül a lengyel LOT heti négy járattal New Yorkba, heti kettővel pedig Chicagóba közlekedik, míg az American Airlines a szintén keleti-parti Philadelphiával köti össze jövő májustól naponta Budapestet.

„Nagyon fontos a számunkra, hogy a járatfejlesztési szakembereink ott legyenek a World Routes konferencián, a világ legnagyobb légitársasági szakmai találkozóján, hiszen tovább szeretnénk növelni járathálózatunkat és folytatni szeretnénk az eddigi ütemben a növekedést.” hangsúlyozta a barcelonai konferenciával kapcsolatban Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója.

Hozzátette: „Budapest minden szempontból gyors ütemben fejlődik, szeretnénk, ha minél több légitársasággal osztozhatnánk a sikereken, egyebek mellett olyan új piacok vagy célállomások bekötésével, mint amilyen Kína, India, az Egyesült Államok nyugati partvidéke vagy éppen Afrika. Úgy látjuk, hogy a fokozatosan teret hódító, hosszútávú diszkont járatok piacát is érdemes megcélozni, ezen a téren még további kihasználatlan potenciált látunk a magyar fővárosban.”