Néhány hónapon belül másodszor hív le az opciós lekötéseiből a Southwest, most újabb negyven Boeing 737 MAX 8-asra szóló szerződését konvertálta megrendeléssé. Eközben további példányok átvételi időpontján is változtatott a cég, a tervek szerint lehet, hogy felgyorsítják a régebbi 737-700-asok nyugdíjazását.

Ismét módosított a flottafrissítési tervein a fapados óriáslégitársaság, az amerikai Southwest Airlines. A néhány hónappal ezelőtt az opciós lekötésekből megrendelt negyven Boeing 737 MAX 8 után most újabb negyvenet kér az új generációs változatból.

A flightglobal.com portál híre szerint 2019 és 2022 között évente tíz-tíz példány érkezik majd a flottába.

A megrendelések módosításának részeként öt 737 MAX 8-ast 2019 helyett az idei negyedik negyedévre hozta előre a légitársaság, és az idénre tervezett három 737-700-as helyett ugyanennyi 737 MAX 8-ast kér 2019-ben.

Az opciós lekötésekből még negyven darab 737 MAX 8-ast lekért a Southwest (Fotó: Boeing)

Amint arról beszámoltunk, az Egyesült Államok kormányzatának adóügyi változtatásainak köszönhetően költ többet a Southwest a flotta megújítására, mert több pénze marad e célra.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A mostani változtatásokkal még 115 példányra van opciós joga a légitársaságnak a 737 MAX 8-asból, a kötelező érvényű megrendelés pedig immár 250 darabra szól.

Az idén negyvenhatot vár az új generációs Boeing-keskenytörzsűekből (ebből tizenhármat már átvett), jövőre harmincat, ezek közül hét lesz a kisebb MAX 7-es. Ez utóbbiakból azonban több példányt később kérnek az eredetileg tervezetthez képest.

Gary Kelly vezérigazgató szerint az újabb 737 MAX 8-as megrendelések azt is jelenthetik, hogy felgyorsítják a 737-700-asok nyugdíjazását.

Ugyanakkor hangsúlyozta, hogy rugalmas a flottapolitikájuk, lehetséges, hogy mégsem lesznek olyan ütemben kivonások a gépparkból.