Hosszú idő után újra a levegőbe emelkedett a világ legnagyobb kereskedelmi forgalomban lévő repülőgépe, a hathajtóműves Antonov An-225 Mrija.

A repülőgépen az utóbbi hónapokban a gyártó nagyjavítást és számos korszerűsítést végzett el, melyet követően március 19-én hajtották végre az első tesztrepülést.

A Mrija hamarosan elindul a hosszú téli álmot követő első kereskedelmi útjára.

A repülésrajongók számára jó hír, hogy a gépet ADS-B jeladóval is felszerelték, így könnyedén követhető lesz az útvonala a virtuális/internetes radaralkalmazásokban.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Idén lesz 30 éves…

A típus 1988. december 21-én hajtotta végre szűzrepülését.

Az egyetlen ma repülő példányt a típusból a Kijev-Gosomel bázisú Antonov Airlines üzemelteti. Az UR-82060 lajstromjelű repülőgép különlegesen nagy és különlegesen nagy tömegű cargo szállítását végzi a világ minden pontjára. A repülőgép maximális felszállótömege 640,000 kg. Az An-225-ös, melyet eredetileg a szovjet űrsikló, a Buran szállítására terveztek, hat darab D–18T típusú sugárhajtóművel van felszerelve.

Amint arról korábban beszámoltunk, az ANTONOV Company 2016. augusztus 30-án írt alá együttműködési megállapodást a Aerospace Industry Corporation of China (AICC) céggel az An-225-ös program folytatásáról. A felek hosszú távú együttműködéséi szándékukat nyilvánították ki a megállapodás keretében. Az együttműködés első lépéseként az ukránok legyártják a második, modernizált AN-225 Mrija szállítógépet, melyet az AICC fog üzemeltetni. Az együttműködés második fázisában a felek megszervezik a típus Kínában történő sorozatgyártását az Antonov cég licenszei alapján. Konkrét előrelépésről az ügyben azóta nincs hír.