Az Alaska Airlines és a Virgin America egyesülésének újabb fázisához érkezett a két társaság: utoljára repült a Virgin America járat a saját hívójele alatt.

Az Egyesült Államokban a Virgin Americának igen nagy respektje van, az utasok imádják a légitársaságot a szolgáltatási színvonala miatt (is). Ezért aztán tegnap az egész amerikai sajtó megsiratta, amikor utoljára szállt fel járat a Virgin American hívójelével, a redwooddal.

A Szövetségi Légügyi Hatóság ugyanis kiadta az új, az Alaska Airlines-szal közös légijármű-üzembentartási engedélyt (AOC), így a Virgin America is az Alaska hívójelével repül a továbbiakban.

Az Alaska tájékoztatása szerint 110 ember összesen 70 ezer órát dolgozott azon, hogy összeálljon a 39 ezer oldalas dokumentáció, valamint a 136 leírás és 1500 ügykezelésbeli módosítás.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Alaska Air Group még 2016 áprilisában jelentette be nagy meglepetésre, hogy 4 milliárd dollárért megvásárolták a Virgin Americát, az egyesülés segítségével szeretné a légitársaság növelni jelenlétét elsősorban a nyugati parti piacon. Az összeolvadással egy 280 gépes, napi 1200 járatot üzemeltető társaság jön létre.

Bár először az Alaska úgy döntött, hogy meghagyja a Virgin America arculatát, később módosítottak, és úgy döntöttek, egységesítik az arculatot és az összes gép az Alaska színeiben teljesít majd szolgálatot. A törzsutasprogramokat már január elsejétől összeolvasztották. A Virgines járatszámok egyelőre megmaradnak, azok áprilistól változnak meg, a cég logója és neve pedig 2019-ben fog eltűnni a gépek függőleges vezérsíkjairól.