Gyártásban már nincsenek, de forgalomban még vannak Fokkerek, ezért a Fokker Services is számot adott 2013. évi teljesítményéről, amely szerint tizenkét meglévő és három új üzemeltetőhöz kerültek Fokker gyártmányok, összesen 23 darab a tavalyi évben.

Noha a Fokker repülőgépgyár 1996-ban csődbe ment, a kibocsátott példányok még szép számmal vannak forgalomban, és a műszaki ellátást biztosító Fokker Services arról adott számot, hogy a tavalyi év során 23 darab repülőgép került üzembe.

Ami a típusokat illeti tizenkét turbolégcsavaros Fokker 50-es és tizenegy sugárhajtású Fokker 100-as állt üzembe összesen tizenöt légitársaságnál, köztük háromnál a flotta új gyártmányaként.

A holland gépek többnyire jól teljesítenek, számos légitársaság az eredetileg tervezettnél is tovább kitart Fokker-flottája mellett, ami Peter van Oostrum, forgalmazási igazgató szerint nagyrészt annak köszönhető, hogy a típusok sokoldalúan üzemeltethetők, mérsékelt az üzemanyag fogyasztásuk és összességében kedvezőek a fenntartási költségeik, arról nem is beszélve, hogy a műszaki-karbantartási hátterük folytonos maradt, sőt fejlesztéseket is kínálnak.


Az igazgató példaként hozta a pilótafülke rendszereit illetően a navigációs rendszer RNP0.3 kompatibilitását, az ADS-B Out információs rádióadót, a kabinban pedig a könnyített súlyú ACRO ülések bevezetését és a LED világítás megjelenését.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A tavalyi év során az európai kontinensen regionális légitársaságok, az Air Vallée, a Directflying és a Minoan vettek flottájukba egy-egy Fokker 50-est. Latin-Amerikában az Air Panamá és a perui ATSA összesen öt darab, és Afrikában a CAA Congo, a kenyai Skyward is egy-egy ugyancsak Fokker 50-essel bővítették a gépparkjukat.

Ázsiában a kazah Bek Air, Investavia (Caspiy) öt darab Fokker 100-assal egészültek ki. Mongóliában a Hunnu Airlines pedig három gépesre növelte Fokker 50-es állományát. Indonéziában az AsiaLink Cargo pedig meglévő Fokker 27-es flottáját bővítette egy teherszállító Fokker 50-essel. A Virgin Australia Regional Airlines Fokker 100-asokat vett, az Air Niugini pedig negyvenedik évfordulóját ünnepelte folyamatos Fokker üzemének és egy géppel hét darabosra növelte Fokker 100-as flottáját, továbbá három F100-as két meg nem nevezett üzemeltetőhöz került.

Denim Air Fokker 50-es felszállás közben Ferihegyen. (Fotó: Ispán Tamás – AIRportal.hu)


A KLM Cityhopper 2013-ban jelentette be, hogy Fokker 70-eseinek egy részét, hét gépet az újév első hónapjától kezdődően kivonásra ítél, amelynek a Fokker Services tájékoztatása szerint két új üzemeltető személyében már meg is vannak a vevői, ami szintén azt bizonyítja, hogy van még kereslet ezekre a típusokra. Napjainkban több mint 500 Fokker gyártmányú repülőgép van még forgalomban.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!