Visszalépett az Alitalia-vételtől a Ryanair, ezzel az ír diszkont légicég teljesen kiszorul az európai légitársaságok konszolidációjából, amelyről korábban Michael O’Leary-nek elég kemény véleménye volt.

A Reuters jelentése szerint erről a légitársaság egy hivatalos levélben értesítette az olasz légitársaság vezetőit. Az ügy részleteiről többet nem tudni.

Szakértők azt feltételezik, hogy az ír fapadosnál az elmúlt napokban kialakult helyzet állhat az ügy hátterében. Ezzel kapcsolatos friss hír, hogy

a brit légügyi hatóság eljárást indított ellenük, mert félrevezették az utasokat.

A Polgári Közlekedési Hatóság (CAA) azzal vádolja a Ryanairt, hogy az érintett utasoknak nem adtak meg minden információt, amely a járattörléssel, és jogaikkal kapcsolatosak.

Az Alitalia üzlettől való visszalépés után a Ryanair teljesen kiszorult az európai légiközlekedés konszolidációjából, pedig mindkét próbálkozásához nagy reményeket fűztek. Az airberlin csődjével a német, az Alitalia szorult helyzetéből pedig az olasz belföldi piacon kapott volna a dublini társaság jelentős szerepet.

Mindkét esetben azonban a Ryanair döntött úgy, hogy kivonul a csatatérről: az airberlin esetében a Lufthansát és a német kormányt vádolta azzal, hogy előre le vannak osztva a lapok.

Michael ‘O Leary, a diszkont légitársaság vezetője korábban az európai légiközlekedés konszolidációjával kapcsolatban eléggé élesen fogalmazott. Mint mondta, pár éven belül a három nagy hálózatos légitársaság mellett csak a Ryanair marad meg, a többiek eltűnnek. Úgy tűnik azonban, hogy az átalakulásban kevesebb szerepe lesz a Ryanairnek, mint az először gondolták.

Az Alitalia viszont így sem került nagyon súlyos helyzetbe, legalább is, ha hinni lehet az eddigi sajtóértesüléseknek. Úgy tudni, hogy mintegy két tucat cég jelentkezett az olasz légicég egyes részeire. Az Alitaliát irányító testület épp a napokban döntött arról, hogy október 2-től október 16-ra módosítja a kötelező érvényű ajánlatok beadási határidejét. Ezt követően indulnak meg a tárgyalások.