Címke: A320neo
Csúszik az A320neók gyártási ütemének felpörgetése
Fél évvel később érheti el az Airbus a tervezett havi 65 példány átadását a keskenytörzsű típuscsaládjából a beszállítói lánc akadozása miatt.
Százhatvan repülőgépet vásárolna az Air France-KLM
A francia-holland légitársasági csoport a KLM és a Transavia keskenytörzsű flottáját szeretné megújítani, hatalmas megrendeléshez juthat az Airbus vagy a Boeing.
Lemondta összes Airbus-megrendelését a Norwegian
Eldőlt a Norwegian Airbus A320neo és A321LR flottájának sorsa: megegyeztek a gyártóval arról, hogy elállnak az ügylettől.
Új szárnyakkal fejlesztheti az A320neo-családot az Airbus
Folyamatosan emelné az összeszerelési rátát az Airbus az A320-as típuscsaládnál, amely emellett hírek szerint kompozit szárnyakat és nagyobb befogadóképességet is kaphat néhány év múlva.
Megérkezett a Batik Air első A320neo repülőgépe
Átvette első Airbus A320neo repülőgépét a Lion Air-csoporthoz tartozó Batik Air légitársaság.
Harminc új nagy hatótávú gépet kaphat a LOT és a Condor
A lengyel nemzeti légitársaságnak tíz, a most megvett német szabadidős cégnek pedig húsz darab nagy hatótávú gépet szerezne be a PGL állami holding, a Condor megjelenhet Magyarországon is.
Az A320neo repülésvezérlő rendszerében is problémát találtak
Bár üzemelő példánynál nem fordult elő a jelenség, az Airbus új generációs keskenytörzsűjének alapváltozatánál a normál üzemelési paramétereket meghaladó állásszöget eredményező helyzetet okozó szoftverhiba bukkanhat fel, az EASA ezért direktívát adott ki.
Az Easyjet A320neójával kezdődik a forgalomirányítási reform tesztje
A FANS-C technológia révén lehetővé válik az útvonalak optimalizálása, ezáltal a légiforgalom áramlása is gördülékenyebbé válik, a repülőgépek üzemanyag-fogyasztása és zajkibocsátása csökkenni fog.
Módosítja a nagy A320neo-megrendelését az Avianca
Száz példányra szóló szerződéséből többet töröl, és számos gép átvételét elhalasztja a dél-amerikai holding, hogy csökkentse a kiadásait. A pénzügyi gonddal küzdő brazil érdekeltségét pedig az egyik versenytárs venné meg.
Még mindig késésben van a CFM a 737 MAX-ok hajtóműveivel
Továbbra is küzd a szükséges mennyiségű szerkezetek leszállításával a francia-amerikai gyártó, mert nem tud lépést tartani a Boeing összeszerelési ütemének növekedésével.
Megfelezi a flottáját a bajban lévő izlandi Wow Air
A pénzügyi nehézségekkel küzdő fapados kivonja a megmaradt A330-asa mellett több A321-esét is, a húszból tizenegy repülőgépe marad, és nem kéri a lízingelni tervezett A330neókat sem.
Boeing 737-esekre áll vissza a Czech Airlines
Elbúcsúznak a megmaradt A319-esek, a tulajdonos Travel Service egyik Boeing 737-ese már meg is kapta a cseh nemzeti légitársaság arculatát.
Még egy évig eltarthat az A320neo körüli zavar
A hajtóművek miatti, az üzemeltetőknek átadást hátráltató problémák az Airbus szerint csak jövő ilyenkorra rendeződhetnek, az idén ezért a tervezettnél több régi hajtóműves A320ceót szerelnek össze.
Újabb vevő állt el a legkisebb 737 MAX vásárlásától
Már csak 53 példányra van szerződés a Boeing 737 MAX 7-ből, a jövőre induló kanadai Jetlines törölte a megrendelését és inkább Airbus-flottát fog felépíteni.
Vizsgálja a nagy hatótávú A321neót a Scandinavian
Új területeket lehet meghódítani a hosszú távú járatok piacán az A321LR típusváltozattal, ezért a SAS vezérigazgatójának közlése szerint gondolkodnak a beszerzésén.
Kapacitáshiányt okoz a Lufthansánál az A320neo-ügy
A tervezett repült óráknak csak a felét képesek repülni a német légitársaság új generációs Airbus-keskenytörzsűi, a Pratt&Whitney nem képes egyszerre elég javított részegységet és teljes hajtóművet kibocsátani.
A CFM és a Pratt is igyekszik túllendülni a hajtóműgondokon
A két gyártó igyekszik úrrá lenni az új generációs hajtóműcsaládjaik különböző problémáin, CFM LEAP-ből egyébként többet rendeltek az A320neo-vevők, mint a Pratt&Whitney szerkezetéből.
Boeing 787-eseket és A320neókat rendelt az indiai Vistara
Tényleg beszerez szélestörzsű repülőgépeket a három és fél éves, hagyományos légitársaságként működő Vistara, a korábbi nyilatkozatok szerint Európába is közlekedne a cég.
Nemsokára száz A320neo állhat hajtóművek nélkül
Az Airbus üzemeiben hamarosan eléri a százat azon A320neo családba tartozó, elkészült gépek száma, amelyeket egyelőre nem tudnak átadni az üzemeltetőknek a hajtóműgyártók hibájából.
Pratt: 50 millió dollár a GTF-hajtóművek újabb hibájának javítása
Tovább növekszik a Pratt&Whitney GTF-hajtóműveken elszenvedett vesztesége, ami így már jelentősen egymilliárd dollár feletti.
Katonai célú A320neón gondolkodik az Airbus
Újabb fronton szeretné felvenni a versenyt az Airbus a Boeinggel, ezért azon gondolkodnak, hogy a 737-eshez hasonlóan katonai célú felhasználásra szánt A320neókat is készíthetnek.
Airbus: újabb vevők jöhetnek az A380-ra, több keskenytörzsű készülhet
Az Airbus várakozásai szerint az Emirates-szel kötött újabb A380-as üzlet után újabb légitársaságok jelentkeznek majd a gépért. Emellett a keskenytörzsű gyártósorokból az eddigi terveknél is több gépet facsarnának ki.
Nem lesznek dönthetők az ülések a British új Airbusain
Nem lesz lehetőség vitázni a személyes tereken: mozdíthatatlan támlájú székek lesznek a British A320neo és A321neo gépein.
Temérdek tennivalója van még a leköszönő Airbus-vezetésnek
Bár Tom Enders Airbus-vezérigazgató másfél év múlva lelép a cégtől, addig számos problémát kellene megoldania, vagy legalább elkezdenie a felgöngyölítést, és ezen az sem segít, hogy belső ellenzéke, Fabrice Brégier, John Leahy kereskedelmi vezetővel együtt szintén otthagyja a társaságot.
Év végi gépátadási hajrára készül az Airbus
Az év végéig szeretné elérni az Airbus, hogy meglegyen a hétszáz átadott repülőgép, ehhez decemberben százat kellene az üzemeltetőkhöz juttatni.