Címke: A321LR
Lemondta összes Airbus-megrendelését a Norwegian
Eldőlt a Norwegian Airbus A320neo és A321LR flottájának sorsa: megegyeztek a gyártóval arról, hogy elállnak az ügylettől.
A Boeing kevesebb 787-est gyárt és újratervezést indít
Mivel kevesebb a megrendelés 787-esekre, a típus gyártási rátáját havi 10 darabra csökkentik 2021-re, a Boeing-vezér pedig részletezte korábbi szavait a tervezett 757/767-es utód átgondolásáról: utalt arra, hogy új szélestörzsű helyett keskenytörzsűről is szó lehet.
Airbus-vezér: az USA magának is kárt okozna a büntetővámmal
Guillaume Faury szerint az USA európai termékek ellen tervezett büntetővámja a saját iparát is sújtaná, mivel például az Airbus beszállítóinak 40 százaléka USA-beli. Arról is beszélt, hogy az A320-as család gyártási rátáját egyelőre mégsem növelik tovább.
Egyre közelebb a még nagyobb hatótávú A321XLR
Iparági források szerint ez év közepén jelentheti be az Airbus a tovább növelt teljesítményű A321XLR megvalósítását, amelyről már egyeztet különböző légitársaságokkal.
Kis módosításokkal fejlesztenék tovább a nagy hatótávú A321-est
Az Airbus programfőnöke részleteket árult el az elképzelt A321XLR variánsról: változatlan szárnyakkal, de tovább növelt felszállótömeggel és üzemanyag-kapacitással hoznának ki belőle még nagyobb hatótávolságot.
Forgalomba áll az első nagy hatótávú Airbus A321LR
Átvette a megnövelt teljesítményű A321neo első példányát a bevezető légitársaság, az izraeli Arkia nagyobb terheléssel, több utassal kívánja repülni, így nem használja ki az LR változat lehetséges teljes hatótávolságát.
A321neókat kérhet az Air Asia X több A330neo helyett
Módosíthatja az Airbusszal kötött szándéknyilatkozatát a hosszú távú fapados járatokat üzemeltető ázsiai légitársaság, egyre inkább hajlanak az A321neók felé, de nem zárták ki Boeing 787-esek rendelését sem.
Budapest-New York járatot emleget a Wizz Air vezére
Váradi József a Budapest jövőjéről rendezett konferencián azt mondta, hogy új távlatokban gondolkodnak, például akár New York-ba is indítanának járatokat, a cég egyelőre nem számol az A321neók késésével.
Öt év múlva érkezhet a továbbfejlesztett A321LR
A kanadai Air Transat vezetője közölte, hogy az Airbus jelzései szerint 2023-ban állhat forgalomba az egyelőre csak hírekben szereplő, még nagyobb hatótávolságú és befogadóképességű A321XLR.
Érdekli a nagy hatótávú A321LR az Air Asia X-et
Újabb légitársaság közölte, hogy lát fantáziát az A321LR-ben, az Air Asia holding hosszútávú járatokat üzemeltető részlege gondolkodik azon, hogy rendel a típusváltozatból.
Vizsgálja a nagy hatótávú A321neót a Scandinavian
Új területeket lehet meghódítani a hosszú távú járatok piacán az A321LR típusváltozattal, ezért a SAS vezérigazgatójának közlése szerint gondolkodnak a beszerzésén.
Több nagy hatótávú A321-est rendel az Air Transat
A korábbi tízen felül öt további A321LR-t lízingel a kanadai légitársaság: érdekesség, hogy néhány A330-as helyére érkeznek majd 2020-tól, és a kisebb gépekkel sűrűbb menetrendet szeretne kínálni a cég.
Még tovább növelné az A321-es hatótávját az Airbus
Még tovább növelné az Airbus az A321LR-ek hatótávját, hogy konkurenciát állítson a még csak papíron létező Boeing 797-esnek. A cél, hogy az észak-amerikai légitársaságok ezt válasszák a 797-es helyett.