Miután az Airbusnak eladta a C Series (ma már A220) többségi részesedését a Bombardier repülőgépgyártó üzletága, most a Dash 8 Q400-astól vált meg. A vállalatnál utasszállító típusokból már csak a CRJ program maradt, de ennek jövője is kétséges.

A néhai Malév flottájából is ismerős itthon a típus (Fotó: AIRportal.hu)

Tovább szűkíti a palettáját a kanadai Bombardier repülőgépgyártó üzletága: 300 millió USA-dollár értékben eladta a Dash 8 Q400 programot – jelentette be a vállalat csütörtökön.

Ismert, az új fejlesztésű C Series programtól már megvált a Bombardier, az idén nyáron lezárult tranzakció óta már az Airbus többségi tulajdonában és A220 típuscsalád néven gyártják és forgalmazzák.

A Q400-as program a szintén kanadai Longview Aviation Capital céghez kerül, amelynek legismertebb leányvállalata a Viking Air.

Amint a közlés emlékeztet rá, az utóbbi 2006-ban vette át többek közt a DHC-6 Twin Otter és a DHC-7 típusokat és a tűzoltórepülőket a Bombardier-től, amelyhez ezek a De Havilland Canada bekebelezésekor kerültek. A DHC-6-os akkorra már leállított gyártását újra is indította a cég.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Forrás: Bombardier

A Bombardier a nyolcvanas években lépett a repülőgépgyártás területére, most azonban úgy tűnik, az ellenkező folyamat játszódik le, az üzleti repülőgépeken kívül a kereskedelmi utasszállító kategóriában már csak a CRJ-típuscsalád maradt meg a cégnél.

A Bombardier közleménye szerint azonban vizsgálják a CRJ-t jövőjét érintő lehetőségeket is.

A Leeham News cikke szerint a vállalat arról tájékoztatott, hogy „teljes figyelmét a CRJ programra irányítja”, igyekeznek a költségeket csökkenteni, mert szeretnék a programot ismét nyereségessé tenni.

A szakportál úgy véli, hogy ez a „jövő”, tekintettel a típus utóbbi években tapasztalt piacvesztésére, vagy a CRJ típuscsalád eladását jelenti, vagy azt, hogy befejezik a gyártást néhány éven belül.