Már csak az áron múlik az, hogy az Air Asia X újabb rendelést adjon le az A330neóra, de érdeklik az A321neók is.

Tony Fernandes, a légitársasági csoport vezérigazgatója erről egy Twitter bejegyzést tett közzé. A vezető személyesen látogatott el Toulouse-ba, hogy az üzletről tárgyaljon az Airbus vezetésével.

Mint írta, az teljesítmény, és a hajtóművek rendben vannak, már csak arról kell meggyőződni, hogy megfelelő áron kapják azt, amit szeretnének.

Írása szerint az A330neo 251 tonnára növelt maximális felszálló súlyú változata érdekli a cég vezetőjét, aki azonban kilátásba helyezte azt is, hogy ha nem sikerül az árról megállapodni, akkor a Boeinghez fog menni. Erről korábban is voltak már találgatások, az Air Asia 787-10-eseket venne az A350-es Airbusok helyett, de azóta nem született erről megállapodás.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A 251 tonnás verzió azért is érdekes Fernandes-nek, mert ezekkel a verziókkal el tudja érni Kuala Lumpurból Londont, viszont ezek a verziók csak 2020-ban állnak szolgálatba.

Fernandes, aki a hosszútávú járatokat teljesítő Air Asia X mellett  a „sima” Air Asia vezérigazgatója is, azt is kitwittelte, hogy az A321neóból is újabbakat rendelhet a már meglévő 100 darabos megrendelés mellé.

Az Airbus A330neóból a gyártó egyelőre 214-et adott el, legnagyobb megrendelője az Air Asia X 66 darabos állománnyal, ennél még a Steven Udvar-Házy vezette lízingcég, az Air Lease Corporation is kevesebbet (29-et) rendelt a típusból.

Az A321neora vonatkozó 100 darabos megrendelése szokványos mennyiség, de a 304 darabos A320neo igényével a Wizz Airt is birtokló IndiGo után a második legnagyobb megrendelőnek számít.