Még inkább megsarcolja a Lufthansa a nem közvetlenül nála intézett foglalásokat, a német légitársasági csoport közel 20 százalékkal emeli az erre kirótt tarifát.

Az egyik legnagyobb európai légitársasági csoport, a Lufthansa öt éve az utazási irodák nagy felzúdulását okozva vezette be, hogy minden olyan jegy után plusz pénzt kérnek, amelyet a saját honlapjain vagy irodáin kívül, tehát a hagyományos GDS-rendszereken (Amadeus, Sabre, Travelport) keresztül foglalnak.

Ezzel gyakorlatilag az online utazási irodákat és jegyértékesítő honlapokat hozták nehezebb helyzetbe. Most koronavírus-járvány ide vagy oda, a cég növelte a kirótt díj mértékét.

A Skift beszámolója szerint eddig jegyenként 16 eurót számolt fel a társaság, ez október 1-jétől közel 20 százalékkal 19 euróra módosul.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az AIRportal.hu kérdésére a Lufthansa megerősítette a díjtétel emelését, és a GDS rendszerek üzemeltetési költségének növekedésével indokolta.

Cikkében a Skift megjegyezte, hogy a légitársaság hónapok óta nem jut dűlőre a GDS üzemeltetőkkel az új felhasználási feltételekről.

Bár a Lufthansa volt az első, amely külön díjat számolt fel a külső foglalások után, nem biztos, hogy az áremelésben mindenki követni fogja, mivel a Tripadvisor hasonló lépése is nagy felháborodást váltott ki a pandémia időszakában.

Az Air France-KLM 2018-ban vezette be a díjtétel alkalmazását, a Skift szerint a héten a francia-holland cég azt közölte, új megállapodást kötött az Amadeusszal, így a korábbinál alacsonyabb felárat számolnak fel.

A Lufthansa korábbi tájékoztatása szerint eddig 2,7 milliárd eurót fizetett vissza a fel nem használt jegyek után 6,3 millió utasnak, és további 1 milliárd euró értékű visszatérítési igényt kell még kezelnie.