Új légitársaságot alapított a máltai kormány, amely az Air Maltától foga bérelni a slotokat, és így tennék a „mediterráneum légitársaságává” a céget.

Az Air Malta ügyeivel mindig naprakész ch-aviation legújabb információja szerint a máltai kormány 70 millió eurós induló tőkével alapította meg a céget, amelyben nincs másik tulajdonos.

A cégnek az üzemeléshez slotokat kell vásárolnia, ehhez viszont légijármű üzembentartói engedélyre (AOC) van szükségük, amelyhez már benyújtották a szükséges dokumentumokat. A Malta Air Travel Limited nevű cég hosszútávú lízing keretében jut majd hozzá az Air Malta slotjaihoz, de úgy tűnik, nem mindhez. Egyelőre a a két londoni résidő, a heathrow-i (LHR) és gatwicki (LGW) kerül át az új társaságba.

Arról egyelőre nincsenek információk, hogy az Air Maltával mi lesz, sőt arról sem, hogy a többi slot hova kerül. Az Air Malta jelenleg 32 célállomásra repül Luqáról (LQA), az Egyesült Királyságon kívül főleg a mediterrán térség országaival köti össze a szigetországot.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Air Malta sokáig az Alitaliától várta a felmentő sereget, úgy tudni, szándéknyilatkozatot is aláírtak a vételről, de az Etihad kifarolása előtt nem sokkal az Alitalia elállt az üzlettől. Az anyagi gondokkal küzdő, pár éve még Budapestre is közlekedő légitársaság így továbbra is vegetál, bár a kormány nem adja fel, továbbra is a „mediterráneum légitársaságává” akarja tenni az Air Maltát. Kérdés, hogy az éppen robogó európai légiipari konszolidációban hogyan tud túlélni egy tisztán állami légitársaság.