Hosszútávú járatokat nyithat a Norwegian Air Shuttle a flottába érkező száz darab Boeing 737 MAX-szal, a tervek szerint az Egyesült Államok másodlagos reptereire szállítanának utasokat elsősorban Angliából.
A légiközlekedés jövőjéről Londonban tartott konferencián Bjorn Kjos, a Norwegian vezérigazgatója a Flightglobal kérdésére megerősítette, hogy terveik között szerepel a MAX-ok transzatlanti útvonalakon való közlekedtetése. A lehetséges indító repülőterek között említette Manchestert és Birminghamet. Állítása szerint a szélestörzsű gép túl nagy lenne ezekre az útvonalakra.
A szaklap elemzése szerint a Boeing és az Airbus új generációs modelljei azokon az útvonalakon vethetők be, amelyeket jelenleg a Boeing 757-esével repülnek. A megnövelt hatótávolság, illetve a hatékonyabb üzemelés azonban a kisebb, de gazdaságosabban üzemeltethető típusok használatát is lehetővé teszi. Egyes számítások szerint a 757-eshez képest akár 20 százalékkal alacsonyabb is lehet a MAX-ok és neók egy székre vetített üzemelési költsége.
Nem lenne egyedüli a légiközlekedésben ez a modell, a Turkish Airlines most is Boeing 737-900-asokkal szolgál ki akár 2900 mérföldre lévő városokat, de a panamai Copa Airlines is járat 737-800-asokat közel 3 ezer mérföldes útvonalon.
A Boeing 737 MAX a gyári adat szerint 3600-3800, az A320neo-család pedig 3600-4200 mérföldet képes megtenni, míg elődeik 3 ezer mérföld körüli hatótávval rendelkeztek. Emellett az új generációs változatok a gyári ígéretek szerint 15-20 százalékkal gazdaságosabban üzemeltethetők elődeikhez képest.