Címlap Üzleti repülés, üzleti repülőgépek, business jetek

Üzleti repülés, üzleti repülőgépek, business jetek

Üzleti repülés, üzleti repülőgépek, business jetek

Húsz szuperszonikus üzleti gépre szerzett vételi jogot a Netjets

Az üzleti repülőgépek üzemeltetésével foglalkozó cég a fejlesztés alatt álló Aerion AS2 típus húsz példányára kötött szerződést.

Megszünteti a Learjet üzleti repülőgépek gyártását a kanadai Bombardier

Közel hatvan év után leáll az üzleti repülésben kedvelt típus gyártása, több mint 3000 példány készült belőle, ám a meglévő gépekhez továbbra is nyújt támogatást a Bombardier, és modernizációs csomagot is kínál.

Átadta a századik PC-24 business jetet a svájci Pilatus

Kevesebb mint három évvel a típus első példányának 2018-as forgalomba állítása után a Pilatus átadta a PC-24 sugárhajtású üzleti típusának századik példányát.

Elektromos verzió is készülhet a Celera 500L-ből

Továbbfejleszti a gyártó a már eddig is nagy hatékonyságot célzó Celera 500L nevű, különleges formájú repülőgépét, hét éven belül akár elektromos változat is forgalomba állhat belőle.

Jön az “ACJ TwoTwenty”, az Airbus A220-as üzleti változata

Elindította az Airbus Corporate Jets az ACJ TwoTwenty üzleti repülőgép programját, az Airbus A220-as e változatával új szegmensbe lép be az európai repülőgépgyártó.

Jóváhagyták az Embraer leszállást segítő új rendszerét

A rossz időjárási körülmények közötti biztonságosabb leszállást segítő rendszert hagyott jóvá az Embraer Praetor 500 és Praetor 600 közepes üzleti repülőgépekhez a brazil és az USA-beli hatóság.

Vészhelyzetben már automatikusan is le tud szállni a Cirrus Vision Jet

Újabb biztonsági rendszert kapott a Cirrus Vision Jet gépe, így már akkor is képes biztonságosan leszállni, ha valamiért a pilóta erre alkalmatlan állapotba kerülne.

Már szélcsatornában vizsgálják az Aerion AS2 modelljét

Fontos lépést tett az Aerion startup repülőgépgyártó szuperszonikus utasszállítója, az AS2 terveinek véglegesítése felé, megkezdődtek a méretarányos modell szélcsatornás tesztjei.

Hivatalosan is bemutatta szokatlan formájú repülőgépét az Otto Aviation

A Celera 500L létezéséről szabadalmakból és amatőr fotókból évek óta tudni, de a fejlesztője csak most mutatta be a nagyközönségne, elárulva részletes információkat is.

Fix órabéres magánrepülő-bérlési szolgáltatást vezetett be a Qatar Executive

A Qatar Executive bejelentette Diamond Agreement elnevezésű programját: előre meghatározott órabérért adnak bérbe magánrepülőgépet.

Újabb luxuskivitelű, alig használt Boeing 747-8i gépet ad el Katar

A világ egyik legdrágábban épített és egyben legnagyobb magánrepülőjének egyik példányát kínálja eladásra a katari uralkodócsalád, alig használtan.

Kétéltű és elektromos meghajtású típuscsaládot fejleszt egy norvég cég

A nehezen megközelíthető területek kiszolgálására többféle méretben elektromos meghajtású, kétéltű (amfíbia) repülőgépet szeretne piacra dobni az Equator Aircraft.

VIP-berendezésű V-22-est hirdet a Bell

A Boeinggel partnerségben fejlesztett és gyártott V-22 Osprey konvertiplánt VIP-konfigurációban kezdte el hirdetni a Bell, civil vevők polgári típusengedély híján továbbra sem juthatnak hozzá.

Akár jól is kijöhet a koronavírus-járványból a magángépes szektor

Egyes vélemények szerint nem csak mostanában, hanem hosszabb távon is jól jár a koronavírus-járvánnyal a magángépes ágazat, mások szerint viszont itt is csak idő kérdése a visszaesés.

Újból Tu-204-est állított forgalomba a Red Wings

Ismét Tupoljev Tu-204-est állít forgalomba az orosz Red Wings, de kereskedelmi utasszállításra alkalmas berendezés helyett VIP-konfigurációban.

Megtartja a business jet üzletágat a Bombardier

Megtartja business jet programjait a kanadai Bombardier, adósságának nagy részét rendezheti a vasúti üzletága eladásából. A cég bizakodó a jövőt illetően, elemzők már kevésbé.

Felpörgött a magángépes repülés iránti kereslet a koronavírus miatt

Egyre többen érdeklődnek a magángépek üzemeltetőinél azok kínai gazdagok, akik a koronavírus miatt beszűkülő kínálat mellett utazni szeretnének, ám az esetek többségében nem tudják, vagy nem akarják kiszolgálni őket.

Teljesítette szűzrepülését az új Gulfstream-típus

Végrehajtotta első felszállását a Gulfstream legújabb üzleti repülőgéptípusa, a 2019 októberében bemutatott G700.

A Textronnak adhatja el legfőbb üzleti géptípusát a Bombardier

A Cessnát is irányító Textron Aviation lehet a Bombardier legsikeresebb üzleti gépeiként számon tartott Global Express-család felvásárlója, az A220-as programból még meglévő részesedés pedig az Airbusnál landolhat.

Továbbfejleszti Phenom 300E típusát az Embraer

Továbbfejleszti az Embraer a Phenom 300E típusát, hogy még vonzóbbá tegye a vevőknek az eddig félezernél is több példányban elkelt könnyű üzleti repülőgépét.

Forgalomba állt az Embraer új generációs üzleti gépe

Forgalomba állt a brazil gyártó Praetor 500 típusa, amelynek első példányát az ohiói Flexjet vehette át.

Tanúsította az FAA a Rolls-Royce Pearl 15 hajtóművét

Kiadta az Amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) a Rolls-Royce legújabb, Pearl 15 elnevezésű hajtóművének tanúsítását, az erőforrás így forgalomba kerülhet a Bombardier Global 5500 és 6500 gépcsaládokon.

Két Dreamlinert adott el a Boeing Business Jets egy titokzatos VIP...

Két BBJ 787-9 Dreamliner értékesítését jelentette be a Boeing Las Vegasban egy meg nem nevezett, VIP vásárló részére.

Titokban fejlesztették, és már felszállásra kész a Gulfstream G700-as prototípusa

Bejelentette legújabb generációs üzleti repülőgéptípusát a Gulfstream, a G700 a kínálat felső szegmensét képviseli majd a G650-es utódjaként. A Qatar Airways Executive már le is szerződött tíz példányra.

Súlyos probléma a Pilatus PC-24-es üzleti jetek üzemanyag-rendszerével

Az európai hatóság légialkalmassági direktívát ad ki a Pilatus legújabb üzleti repülőgépe, a PC-24 korai példányaira.
Hirdetés