Címlap Légitársaságok

Légitársaságok

Légitársaságok hírei: hagyományos, low-cost és cargo, útvonalak, flottafejlesztések

A vártnál több jegyet adott el, 10 százalékkal több járatot indít...

A vártnál több jegyet adott el a kora nyári járatokra az Easyjet, ezért a brit fapados légitársaság a tervezettnél 10 százalékkal nagyobb kapacitást dob a piacra szeptemberig.

Magyar helyett európai üzembentartási engedéllyel működik tovább a Wizz Air Hungary

A Wizz Air Hungary repülőgépei továbbra is magyar lajstrom alatt repülnek, a légitársaság működési és útvonalengedélye továbbra is a Magyar Polgári Légiközlekedési Hatóság hatáskörében marad.

Megállapodott a görög hatóságokkal a Wizz Air, mégis repülhet Athénba

Az eljárások és szabályozások görög hatóságokkal történő tisztázását követően a Wizz Air megkapta az engedélyt az Athéni Nemzetközi repülőtérről induló és ide tartó menetrend szerinti járatainak zökkenőmentes üzemeltetésére.

Huszáros hívójelet kapott a titokzatos LOT-klón

"Huzar" hívójelet (magyarul huszár) és HZR ICAO-kódot kapott a lengyel légitársaság állami tulajdonosának rejtélyes, új leánycége, a LOT Polish Airlines SA.

Két hétre kitiltották az athéni reptérről a Wizz Airt a görög...

Augusztus 14-ig felfüggesztette a Wizz Air járatainak fogadását az athéni repülőtér egy görög hatósági rendelkezés alapján, mert a légitársaság nem tartotta be a koronavírus-járvánnyal kapcsolatos előírásokat.

Megszabadul korosodó szélestörzsű gépeitől az IAG

Kivonja korosodó szélestörzsűit az IAG, a British Airways Boeing 747-esei mellett az Iberia A340-600-asai is távoznak, az első félévre a csoport közel 4 milliárd eurós veszteséget jelentett.

Jelentősen kisebbé válik az Air France-KLM

A koronavírus-járvány miatt kialakult keresletcsökkenés okán a francia-holland csoport legalább 20 százalékkal csökkenti kapacitásait, elbocsátások is lesznek, de a flottamegújítás folytatódik.

Üzemi szinten nyereséges tudott maradni a Wizz Air

Az idei év üzemelés szempontjából leginkább hullámvasútra emlékeztet Váradi József Wizz-vezér szerint, a légitársaság az első üzleti negyedévet 8 millió eurós üzemi szintű nyereséggel zárta.

Több hosszútávú járatát újraindíthatja a LOT, bővül a budapesti kínálata is

Szeptemberben több európai útvonalon, így a budapestin is növeli a járatszámot a LOT, a varsói bázisról további hosszútávú járatok is újraindulnak.

Féláron venné meg az Air Europát az IAG

A koronavírus-járvány nemcsak elhúzta a spanyol Air Europa értékesítését, de alkudozásra is késztet: az International Airlines Group helyi lapértesülések szerint féláron venné meg a légitársaságot.

Már októberben elindulhat az amerikai Breeze

Kisebb flottával és a korábbi tervekhez képest más üzleti tervvel indulna el a Jetblue alapítója, David Neeleman új légitársasága, a Breeze, sőt a repülőgépeket is más forrásból szerzik be.

Októberben indul újra a TAP budapesti járata

Októberben indul újra a TAP budapesti járata, az ismét állami kézben lévő portugál légitársaság korábban tervezett járatai 40 százalékát fogja üzemeltetni ősztől.

A pandémia második hullámától tart a legjobban a Ryanair

Megjósolhatatlan, miként fog alakulni a koronvírus-járvány Európában, ezért a Ryanair legnagyobb félelme, hogy lesz második hullám, de remélik, hogy az elsőhöz hasonló mértékű lezárások nem lesznek.

Szimulátor hiányában üresen repült az Asiana A380-asa

Az óriásgépek leállítása ellenére a pilóták egy részének jártasságát mindenképp fenn kellett tartani, hogy bármikor teljesíthessenek járatokat.

Két kötelező érvényű ajánlat érkezett a Jet Airways megvételére

A szűk másfél éve leállt indiai légitársaság csődbiztosai nem mondtak le arról, hogy új tulajdonost találjanak: a tárgyalások negyedik fordulójában két kötelező érvényű ajánlat is érkezett.

Fele annyi bevételhez jut a United a járvány végéig

A United vezérigazgatója szerint vakcina és a lakosság nagy arányú átoltottsága nélkül fele annyi lesz a légitársaság bevétele, mint a járvány előtt.

Az Emirates állja a költségeket, ha elkapja a koronavírust az utas

Az Emirates fedezi utasai egészségügyi, illetve karanténnal kapcsolatos költségeit, ha utazásuk során az új koronavírus-fertőzéssel diagnosztizálják őket, a magyar utasoknak azonban egyelőre emiatt nem kell aggódniuk, a budapesti járat szeptemberre is kikerült a menetrendből.

Ötmilliárd dollár kártérítést követel a Qatar Airways négy arab államtól

Miután a Nemzetközi Bíróság a múlt héten Katar mellé állt, az ország nemzeti légitársasága legalább 5 milliárd dollár kártérítést követel egy bírósági perben a négy arab államtól, amiért 2017 óta nem engedik a gépeit a légterükbe.

Átalakított Boeing 767-300F repülőgépekkel bővíti kapacitásait a DHL Express

Négy, az amerikai gyártó átalakítási programjában utasszállítóból cargo géppé konvertált Boeing 767-300BCF repülőgéppel bővíti és modernizálja flottáját a DHL Express.

Közel félmilliárd euró támogatást kap a Brussels Airlines

Hosszas tárgyalás után megállapodott a Brussels Airlines és a belga állam a légitársaság támogatására nyújtott 290 millió euróról, ehhez a Lufthansa 170 millió eurót ad pluszban.

Hatalmas leépítések kezdődhetnek az amerikai légitársaságoknál

Az American Airlines, a Delta, a United és a Southwest összesen százezer alkalmazottól válhat meg, a dolgozók nagy része önkéntesen távozhat.

Nagyobb Embraereket kér és last-minute járatokat kínál a Helvetic Airways

A svájci légitársaság négy E190-E2 helyett nagyobb befogadóképességű E195-E2-ket kér, és a megváltozott piaci helyzethez egyedi üzleti modellel is igyekszik alkalmazkodni.

A Norwegian szerint gondatlan és hanyag volt a Boeing

Súlyos kijelentéseket tett a Boeingre a Norwegian egy kártérítési perben, a légitársaság szerint a gyártó gondatlan volt, információkat hallgatott el, és ezzel milliárd dolláros kárt okozott.

Mégsem rúgja ki légiutas-kísérőit az Icelandair

Úgy tűnik, csak nyomásgyakorlás volt az Icelandair fenyegetőzése a légiutas-kísérőinek elbocsátásáról, a szakszervezet a hétvégén belement az új megállapodásba.

Szakértők megkérdőjelezik a Wizz vezérének félmillió eurós jutalmát

Több tanácsadócég is aggodalmát fejezte ki Váradi József tervezett bónusza miatt, a részvényeseknek az elutasítást javasolják, az AIRportal.hu-nak a légitársaság a szakember megtartásával magyarázza az ötletet.
Hirdetés