Címlap Repülőgépgyártók

Repülőgépgyártók

Repülőgépgyártók, légiipar hírei. Új típusok, új technológiák, innováció. Airbus, Boeing, Bombardier, Embraer és az összes nagy gyártó hírei.

Közösen gyárt a jövőben segédhajtóművet a Boeing és a Safran

Vegyesvállalatot hozott létre a Boeing és a Safran, a társaság segédhajtóművek gyártását és karbantartását végzi majd.

Kína nem ad el polgári repülőgépeket Iránnak

Politikai okok miatt nem tárgyal a közel-keleti ország cégeivel a kínai állami repülőgépgyártó.

Eladta a Q400-as turbóprop-programját a Bombardier

A C Series eladása után most egy másik típusától, ezúttal a Dash 8 Q400-tól válik meg a kanadai repülőgépgyártó vállalat.

Bemutatták az új generációs orosz-kínai szélestörzsű repülőgép makettjét

Leleplezték az orosz UAC és a kínai Comac vegyesvállalata által tervezett új generációs, szélestörzsű CR929-es típuscsalád makettjét a Kínában megrendezett légiszalonon, újabb részletek derültek ki a Boeing 787 és az Airbus A350 riválisának szánt repülőgépről.

Hatvan regionális ARJ-re szerződött a COMAC a csuhaji légi szalonon

Hatvan darab regionális ARJ21-esre írt alá szerződést a gyártó COMAC a csuhaji légi szalonon.

Módosítaná az MRJ70-est a Mitsubishi

A piaci igények megváltozása miatt módosítaná a Mitsubishi az MRJ kisebb, 70-es változatát, emiatt a program akár újabb egy évet késhet.

Levegőben az Airbus A330-800neo!

2018. november 6-án kedden a délelőtti órákban emelkedett először a levegőbe az Airbus A330neo típusának rövidebb törzsű változata.

Újabb Embraereket rendelt az American Airlines

Újabb üzletet kötött az American Airlines és a brazil Embraer, ezúttal 15 darab E-175-ös vételéről állapodtak meg, az üzlet piaci értéke listaáron számolva 705 millió dollár.

Megmenekülhet az A380-as: megegyezett az Emirates és a Rolls-Royce

A dubaji légitársaság vezetője, Tim Clark elárulta, hogy hamarosan megegyeznek a Rolls-Royce hajtóműgyárral, így nem kerül veszélybe az Airbus-óriásgépekre leadott legutóbbi megrendelésük, mely levegőhöz juttatja a gyártósort néhány évre.

Veszélyben az Airbus idei éves gépátadási célszáma

Nagy hajrára lesz szüksége az Airbusnak, ha tényleg 800 repülőgépet akar az idén átadni az üzemeltetőknek, mert a Rolls-Royce kapacitáshiánya miatt kevesebb hajtóművet tud adni az Airbusnak, így nem lesz kész elegendő A330neo, viszont az ex-kanadai A220-asok megmenthetik a tervet.

Jól alakultak az Airbus pénzügyei az év harmadik negyedévében

Jól alakultak az Airbus pénzügyi adatai a harmadik negyedévben az előző évihez képest, a gyártási problémák ellenére az év egészében is jobban állnak, mint tavaly.

Aerion: elindult a részletes tervezés, első felszállás 2023-ban

Hajtómű elméletileg már van, a részletes tervezés és repülési engedélyeztetési program után 2025-ben kaphatják meg a vevők az első szuperszonikus üzleti repülőgépeket.

Egyre közelebb a szűzrepüléshez az A330-800neo

Felszerelték a hatóműveket a kisebbik A330neo első példányára, amit az Airbus mihamarabb a levegőbe szeretné emelni, de egyelőre - feltehetően az FAA jóváhagyásának hiányában - a nagyobb A330-900neo változat forgalomba állításának dátuma sincs kijelölve.

31 százalékkal nőtt a Boeing nyeresége a harmadik negyedévben

Bár a negyedév során kevesebb gépet adott át a Boeing, a hadiipari megrendelések és a szolgáltatások értékesítése miatt a tavalyihoz képest 31 százalékkal nőtt a chicagói székhelyű gyártó adózott eredménye.

Ipari kémkedéssel vádolja a Bombardier a Mitsubishit

A kanadai gyártó szerint bizonyítékuk van, hogy volt vezető beosztású dolgozói érzékeny adatokat loptak, amikor a japán repülőgépgyártóhoz távoztak, ráadásul annak megbízásából tették ezt.

Jóváhagyta az Aviadvigatel PD-14 hajtóművet a Roszaviacija

Megkapta a típusalkalmassági bizonyítványát az orosz légügyi hatóságtól, a Roszaviacijától a PD-14-es sugárhajtómű, amely az MSz-21-es szárnya alá kerül majd.

Boeing: 20 év alatt megduplázódik a cargo piac

A Boeing előrejelzése szerint a következő 20 évben a mai duplájára növekedik majd a légi áruszállítási üzletág.

Több hetes késéssel tud csak A321-est szállítani az Airbus

Az Airbus több hetes késéssel tud csak A321neót és A321LR-t leszállítani, de ezúttal nem a hajtóművek, hanem a túl sok féle kabinberendezés okozza a gondot.

Kialakult a Boeing-Embraer házasság végső formája

Közzétették a tervezett vegyesvállalat létrehozásának és működésének tervét, e szerint számos garanciát beépítettek a javaslatba, a két gyártó például 10 évig nem adhatja el a részesedését harmadik félnek.

Öt év múlva érkezhet a továbbfejlesztett A321LR

A kanadai Air Transat vezetője közölte, hogy az Airbus jelzései szerint 2023-ban állhat forgalomba az egyelőre csak hírekben szereplő, még nagyobb hatótávolságú és befogadóképességű A321XLR.

Csak jövőre tárgyal az Airbus a Safrannal a hajtóműgyártás felpörgetéséről

Bár a gyártók akár azonnal felpörgetnék a keskenytörzsű gépek gyártását, a beszállítói oldalról vannak nehézségek. A hajtóműveket gyártó Safrannal csak a jövő év első negyedében kezdődnek meg a tárgyalások.

Airbus vs Boeing – A harmadik negyedév után jelentős az amcsik...

A szeptemberrel lezárult a harmadik negyedév is, az értékesítési és átadási statisztika szerint a Boeing utcahosszal vezet mindkét szegmensben az Airbusszal szemben.

Kritikus szintre csökkent az A319neo rendelésállománya

Ismét elállt egy vevő az A319neo megvásárlásától. A neó legkisebb változatából mindössze 53 példányra maradt megrendelése az európai gyártónak, ami pont megegyezik azzal a számmal, ahány MAX 7-esre a rivális Boeingnek van megrendelése.

Kútba eshet az A380-ast megmentő Emirates-Airbus üzlet

A Bloomberg értesülései szerint veszélybe kerülhet az A380-as gyártósor életben tartásához szükséges 20+16 darabos Emirates-megrendelés, ugyanis eredménytelenül múlt el a hajtóművek kiválasztásának határideje.

Az izraeli Arkia lesz az A321LR legelső üzemeltetője

A nagy hatótávú Airbus-keskenytörzsű bevezető légitársasága az Arkia lesz a következő hetekben, mivel az eredeti indító cég, a Primera Air csődbe ment.

Légiközlekedési állások, képzések

Licensed B1 Aircraft Mechanics & B2 Avionics

Budapest Aircraft Service Ltd.

Licensed B1 Aircraft Mechanic(s)

Lufthansa Technik Budapest Kft.

Repülőjegy értékesítő

Utazom.com Kft. Utazási Iroda

B1 repülőgép-szerelő, B2 repülőgép-műszerész

Budapest Aircraft Service (BASe) Kft.

Repüléstájékoztató

HungaroControl Zrt.

Értékesítő

Magyar Duty-Free Kft.

EASA Part-66 Category-A Line maintenance mechanic

Aeroengineers International, s.r.o.

Raktáros

Magyar Duty-Free Kft.

Repülőgép-szerelő gyakornok

Lufthansa Technik Budapest Kft.

Könyvelő

Aeroplex of Central Europe Kft.

Embraer 120 Captains

Budapest Aircraft Service (BASe) Kft.

EASA B737/320F B1 or B1/B2 Licensed engineer

Aeroengineers International, s.r.o.

Meteorológus

HungaroControl Zrt.

Non-certified mechanic 

Aeroengineers International, s.r.o.
Hirdetés

Keresd az AIRportal.hu-t az Instagramon!