Repülőgépgyártók

Repülőgépgyártók, légiipar hírei. Új típusok, új technológiák, innováció. Airbus, Boeing, Bombardier, Embraer és az összes nagy gyártó hírei.

Kevesebbet gyárt az Airbus is, a vártnál rosszabb a pénzügyi eredménye

Közel kétmilliárd euró adózott veszteségről számolt be az Airbus az első pénzügyi félév után, emellett a vállalat újabb intézkedésként még kevesebb A350-est készít a jövőben.

Hivatalos: 2022-ben leáll a 747-es gyártása

Ötvenhárom év után a Boeing leállítja a világ egyik ikonikus repülőgépe, a 747-es gyártását, az utolsó példány várhatóan a UPS-hez kerül 2022-ben, addig új megrendelést pedig már nem fogadnak.

Elhalasztja a Boeing a 777X bevezetését, még kevesebb 787-es készül

A koronavírus-járvány miatti keresletcsökkenés okán a Boeing az első 777X-et csak 2022-ben adja át, és havi hatra csökkenti a Dreamliner gyártási rátáját.

Az Airbus szerint a hidrogénnel érhető el a karbonsemlegesség

Az európai repülőgépgyártó úgy véli, a hidrogénnel érhető el, hogy a következő évtizedben nulla károsanyag-kibocsátású kereskedelmi repülőgép kerülhessen piacra, de más technológiákra is szükség lesz.

Kerülőúton gyorsítja a gyártó az új Il-96-os tanúsítását

Az Orosz Egyesített Repülőgépipari Konzorcium minden erejével igyekszik megkönnyíteni a késésben lévő Iljusin Il-96-400M tanúsítását, most a navigációs rendszert tesztelik le egy másik repülőgépen.

Bemutatták egy megvalósítható hibrid-elektromos utasszállító koncepcióját

A hetven ülésesre tervezett regionális repülőgép belátható időn belül utat nyithat a tömegek számára is elérhető karbonsemleges utazáshoz.

Októbernél korábban nem szállhat fel a Boeing 737 MAX

Októbernél korábban nem valószínű, hogy engedélyezi a Boeing 737 MAX kereskedelmi forgalomba állását a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA), a szervezet most készíti elő a légialkalmassági direktívát, amely a gép rendszereinek módosításait rögzíti.

Halomban állnak az át nem adott Dreamlinerek a Boeingnél

Elérte az ötvenet a legyártott, de át nem adott Boeing 787-esek száma, és amellett, hogy lassan elfogy a tárolásukra alkalmas terület, a gyártót anyagilag is nagyon rosszul érinti a helyzet.

A Boeing szerint 2035-re képtelenség karbonsemleges gépet tervezni

Nem számít nagy műszaki áttörésre a következő generációs keskenytörzsű gépek műszaki jellemzőiben a Boeing vezérigazgatója, szerinte lehetetlenség 2035-re karbonsemleges gépet fejleszteni.

2022-ben indulhat az Airbus helikopteralkatrész-gyártás Gyulán

Megalapította az Airbus és Magyarország az Airbus Helicopters Hungary Kft-t, amely 2022-től gyárt majd precíziós alkatrészeket a gyulai ipari parkban felépülő üzemben.

Széthúzás nehezíti az orosz-kínai szélestörzsű típus fejlesztését

A kínaiak szerint két éves csúszással, 2025-ben emelkedhet a levegőbe a CR929 prototípusa, az orosz Irkut viszont ezt cáfolja, és számos más kérdésben sem ért egyet partnerével.

Folytatódik a mélyrepülés a repülőgép-átadásoknál

A koronavírus-járvány és az utazási korlátozások miatt a korábbi töredékére esett a repülőgép-átadások száma az első fél évben, megrendelések is alig érkeznek az Airbus és a Boeing típusaira.

Az A321XLR típus fontos elemének gyártását kezdte meg az Airbus leányvállalata

A németországi Premium Aerotec megkezdte az Airbus A321XLR nagyhatótávú keskenytörzsű repülőgép első eleme, a törzs hátsó részében elhelyezett üzemanyagtartály gyártását.

Kezdődik a Superjet orosz fejlesztésű navigációs rendszerének tesztelése

Megkezdte a gyártó a Szuhoj Superjet modernizált változatába szánt, hazai fejlesztésű inerciális navigációs rendszer tesztelését.

Eladás-visszlízinggel próbál 737 MAX vásárlásra ösztönözni a Boeing

Mivel a lízingcégeken kívül másnak nem nagyon van tőkéje és akarata új gépeket finanszírozni, a Boeing alternatív úton próbálja vonzóbbá tenni a 737 MAX-ot.

Még több módosítást vár el az EASA a 737 MAX-on

Az eddigieknél is több módosítást vár el a 737 MAX repülésirányító rendszerében az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség, bár ezek nélkül is újra kiadják majd a légialkalmassági engedélyt, a típuson 2021-ig módosítani kell az amerikai felügyelet szerint is.

Felére csökkenti a gyártást és kétszáz főt leépít az ATR

Jelentős megszorításokba kezd a gazdasági válság miatt az ATR, több mint kétszáz főt elbocsájtanak, és tavalyhoz képest fele annyi gépet gyártanak.

Átadta az 1600. E-Jetet az Embraer

A svájci Helvetic Airways vette át az Embraer E-Jet ezerhatszázadik példányát, a brazil gyártó azonban állami segítségre szorul, a kútba esett Boeing-együttműködés és a járvány hatásai miatt.

Leállíthatta a Boeing a 747-es típus értékesítését

Már nem hajt a Boeing a 747-esre szóló megrendelésekért, a meglévőket még teljesítik, aztán 2022-ben véget érhet a Jumbo sorozatgyártása egyes értesülések szerint.

Lezárult a Boeing 737 MAX hatósági berepülése

Az amerikai hatóság pilótái és mérnökei az elmúlt három nap alatt hajtották végre az ellenőrző repüléseket a legkisebb befogadóképességű, Boeing 737 MAX 7 prototípusával.

A Boeing annak idején elhallgatta a 737 MAX új átesésvédelmi rendszerét...

A Szövetségi Légügyi Hatóság annak idején nem kapott a gyártótól megfelelő információt a 737 MAX új átesésvédelmi rendszeréről egy friss minisztériumi jelentés szerint, a katasztrófák egyik okaként megjelölt MCAS-t csak 2019 januárjában tudta átnézni.

Autonóm üzemmódra is képessé tett egy A350-est az Airbus

Sikerrel zárult az Airbus kétéves programja: a cél az, hogy a gyártó repülőgépei önállóan, automata üzemmódban is gurulhassanak, valamint szálljanak fel és le.

Megszüntet 15 ezer álláshelyet az Airbus

A koronavírus-járvány hatására kialakult válság és így a gyártás kényszerű visszafogása miatt 15 ezer álláshelyet szüntet meg az Airbus, minden jelentős bázisán.

Két évig 40 százalékkal kevesebb repülőgépet gyárt az Airbus

A következő két évben a járvány előtt tervezetthez képest 40 százalékkal kevesebb repülőgép gyártását tervezi az Airbus a vezérigazgató szerint. Iparági becslések alapján 14-20 ezer álláshely szűnhet meg a cégnél.

Indulhat a 737 MAX hatósági ellenőrző repülése

A Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) megadta az engedélyt a Boeingnek a 737 MAX javítása utáni hivatalos tesztrepülésekre, így hétfőn meg is kezdődött a munka az első úttal.

Légiközlekedési állások, képzések

Repülőgép festő

Aeroplex of Central Europe Kft.

Hangár karbantartás tervező

Aeroplex of Central Europe Kft.

Műszeroktató pilóta

PHARMAFLIGHT Nemzetközi Tudományos és Szolgáltató Központ

Előtéri kiszolgáló (Poggyászrakodó)

Menzies Aviation (Hungary) Kft.

IT biztonsági szakértő

HungaroControl Zrt.

Repüléstájékoztató

HungaroControl Zrt.
Hirdetés