Továbbfejleszti a gyártó a már eddig is nagy hatékonyságot célzó Celera 500L nevű repülőgépét, hét éven belül nulla károsanyag-kibocsátású változat is kapható lesz a szokatlan formájú típusból.

Az Otto Aviation amerikai magáncég hosszú ideig titokban fejlesztette különleges gyártmányát, a Celera 500L-t, és csak más repülőgépek pilótáin múlt, hogy kiszivárgott róla néhány fotó az idén augusztusi leleplezés előtt. A hatszemélyes típus külsőre szokatlan formájával, elnyújtott csepp alakú törzsével és a nem nyilazott szárnyaival tűnik ki vetélytársai közül.

Ennél is érdekesebb azonban, hogy a gép tizenkét hengeres, 550 lóerős RED A03 motorjának étvágya töredéke a hasonló teherbírású gépek erőforrásának, óránként csak 10-11 liter. Ez a sárkányszerkezet turbulens áramlásokat csökkentő és a lamináris áramlást maximálisan kihasználó kialakításának köszönhető.

Az Ainonline cikke szerint erre alapozva az Otto Aviation az ICAO zöld innovációs online konferenciáján bejelentette: zéró károsanyag-kibocsátással üzemelő változatot készítenek a Celera 500L-ből, akkumulátoros vagy hidrogéncellás technológiával.

A cég legkésőbb 2025-re várja a már tesztelés alatt álló, hagyományos meghajtású változat légialkalmassági bizonyítványának kiadását az amerikai Szövetségi Légügyi Hivataltól (FAA), ezt követheti a környezetbarát – és még olcsóbban üzemeltethető – változat, ami 2027-re készülhet el.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
A Celera 500L prototípusa (Forrás: Otto Aviation)

David Bogue műszaki igazgató kiemelte, már a kezdetektől úgy képzelték el a Celera 500L-t, hogy a lehető legtöbb hajtóművel kompatibilis legyen, amíg el nem dől, melyik a legjobb. Hozzátette: az akkumulátor-technológia még nem tart ott, hogy ki tudja szolgálni a vállalat elvárásait, de a vezetőség optimista, hogy a világban zajló fejlesztések révén ez megoldódik.

A korlátok nemcsak az Otto Aviation szerint nagyon szűkek még, hasonló véleményen van a legtöbb, elektromos repülőgépet fejlesztő cég is. Emiatt kevés az olyan projekt – és azok is inkább a városi légiközlekedésre vagy kisebb repülőgépekre fókuszálnak –, amely a tisztán elektromos repülést célozza. Ehelyett egyelőre hibrid meghajtásban gondolkodik a legtöbb gyártó, ami bár nem nullázza le, jelentősen csökkentheti a repülés környezetre gyakorolt hatását.