Címke: hidrogén meghajtás
Hidrogén üzemanyagcellás hajtóművet fejleszt az Airbus
Hidrogénüzemű üzemanyagcellás hajtóművet fejleszt az európai repülőgépgyártó a 2035-ig szolgálatba álló, nulla károsanyag-kibocsátású repülőgépeihez.
Hidrogénnel táplált hajtóművet tesztelt a Rolls-Royce és az Easyjet
A világon először teszteltek hidrogénmeghajtást modern repülőgép-hajtóművön, az üzemanyagot szél- és árapály-energiával előállították elő.
Hidrogén-laboratórium lett egy forgalomból kivont A320-asból
Kísérleti géppé alakított példányt mutatott be a Lufthasna Technik, a jövő hidrogénmeghajtású repülőgépeinek karbantartási és földi kiszolgálási folyamatainak fejlesztéséhez használják.
Hidrogénnel üzemelő hajtómű kondenzcsíkját vizsgálja az Airbus
A gyártó ZEROe programjának részeként gázturbinás vitorlázó repülőgépek segítségével tanulmányozzák a hidrogén elégetésekor keletkező kondenzcsíkokat.
Hidrogénmeghajtást fejlesztő központot hoz létre az Egyesült Királyságban az Airbus
A gyártó a hidrogénmeghajtású repülőgépekhez szükséges technológiákat fejlesztő központot alapít az Egyesült Királyságban, amit az ország kormánya is jelentős összeggel támogat.
Az Airbusszal hidrogénhajtást fejleszt, a Boeingtől repülőt venne a Delta
Mindkét nagy repülőgépgyártó felé gesztust gyakorol a légitársaság, az európainak a hidrogénhajtás kifejlesztésében segít, az amerikaival pedig a hírek szerint 737-esek beszerzéséről tárgyal.
Az A380-as prototípusán teszteli a hidrogénmeghajtást az Airbus
A gyártó és a CFM közösen készít a hidrogénalapú meghajtás tesztelésére technológia-demonstrátort a legelső, MSN001 gyártási számú A380-asból.
Házon belül fejleszthet a hidrogénmeghajtáshoz erőforrásokat az Airbus
Hajtóművek gyártásába kezdene az Airbus, a cég a hidrogénmeghajtású, zéró emissziós típusaihoz készítene elektromos motorokat.
A következő generációs gépek még nem használhatnak üzemanyagcellát
Az alternatív meghajtás fejlesztésével foglalkozó egyik vállalat vezetője szerint túl lassan halad ezen technológia fejlesztése, így a következő, már zéróemissziós gépekben még nem tudják majd használni.
Hidrogén-elektromos hajtást fejleszt a Dash 8 és CRJ gépekhez a Zero Avia
Fontos megállapodásokat kötött a cég, a De Havilland a Dash 8-asokat modernizálná az alternatív meghajtással, a United pedig 35 millió dollárt fektet be a cégbe, és 50 erőforrást rendelt CRJ gépeihez.
Hidrogén-elektromos meghajtású ATR 72-es fejlesztéséről állapodott meg az ASL Airlines
ATR 72-esek hidrogén-elektromos meghajtásúvá alakításáról állapodott meg az ír ASL Aviation Holdings a nulla kibocsátású megoldásokat fejlesztő cégekkel.
Az Embraer is belevág a nulla kibocsátású típusok fejlesztésébe
Projektjében a brazil gyártó maximum 50 utas szállítására alkalmas, fenntarthatóan működő koncepciókat vizsgál, amelyek különféle üzemanyagot használnának.
Hidrogénhajtást fejleszt a Mitsubishi és a Zero Avia a regionális típusokhoz
Közösen fejleszt nulla károsanyag-kibocsátású erőforrást a brit-amerikai és a japán cég, akár utólag felszerelhető változat is készülhet.
Hidrogénhajtású repülőgép bevezetését vizsgálják Új-Zélandon
Megállapodást írt alá az Airbus és az Air New Zealand, együtt vizsgálják, hogy milyen módon lehet a hidrogénmeghajtású repülőgépeket forgalomba állítani Új-Zélandon.
A hidrogén tárolásának lehetőségeit vizsgálják Hamburgban
A Lufthansa Technik, a hamburgi repülőtér és két légiközlekedési fejlesztőközpont közösen vizsgálja, miként lehet megoldani a repülőgépek üzemanyagaként felhasználható hidrogén tárolását.
Folyékony hidrogént tároló üzemanyag-tartályokat fejleszt az Airbus
Hidrogénmeghajtású repülőgépek üzemanyag-tartályainak fejlesztését kezdi meg az Airbus, két központot hoz létre a nulla károsanyag-kibocsátású típusokhoz szükséges technológiák kifejlesztésére.
Nem terjed el 2050-nél előbb a hidrogénmeghajtás az Airbus szerint
Az európai repülőgépgyártó 2035-re ígéri a hidrogén mint üzemanyag bevezetését a regionális légiközlekedésben, de nem számít arra, hogy az évszázad közepéig jelentősen elterjed a technológia.
Harminchárom éve repült először az alternatív üzemanyaggal hajtott Tu-155
Ez volt a világon az első olyan kísérleti repülőgéptípus, amely hidrogén, majd később cseppfolyós földgáz (LNG) használatával is repült.
Újabb startup mutatta be egy alternatív meghajtású utasszállító terveit
A spanyol Dante Aeronautical egy 19 üléses elektromos repülőgépet dobna piacra, ha lehet hidrogén-üzemanyagcellás meghajtással, még az évtized vége előtt.
Szuperhideg és szupravezetős technológia lehet az elektromos meghajtás jövője
Új fejlesztési programba fogott az Airbus, amiben az abszolút nulla közeli hőmérsékletre hűtött szupravezetők alkalmazhatóságát vizsgálja elektromos motorokban.
Nem zavarja az állami támogatás az Easyjet vezetőjét, de a mértéke igen
Johan Lundgren szerint annyi pénzt kaptak a kormányoktól a "preferált" légitársaságok, hogy azt már nem csak üzemelésre lehet fordítani, ami viszont versenyhátrányt okoz másoknak.
Hidrogénmeghajtású regionális repülőgépet fejleszt a Pipistrel
Az eddigi fejlesztéseinél jóval nagyobbat lép a szlovén gyártó: hidrogén üzemanyagcellás, akkumulátoros rásegítésű, 19 személy szállítására alkalmas repülőgép fejlesztésébe kezd.
Elektromos verzió is készülhet a Celera 500L-ből
Továbbfejleszti a gyártó a már eddig is nagy hatékonyságot célzó Celera 500L nevű, különleges formájú repülőgépét, hét éven belül akár elektromos változat is forgalomba állhat belőle.
HungaroControl Podcast: Hogyan csökkenthető a repülőgépek károsanyag-kibocsátása?
A HungaroControl Podcast legújabb epizódjában az AIRportal.hu főszerkesztője és a HungaroControl légiforgalmi főosztályvezetője beszélt a repülőterek, a légitársaságok és a légiforgalmi szolgálatok környezetvédelmi intézkedéseiről, fejlesztéseiről.
HungaroControl Podcast: Hogyan tehető zöldebbé a légi közlekedés?
A HungaroControl Podcast legújabb epizódjában az AIRportal.hu főszerkesztője beszélt: légiközlekedési körkép a hidrogénmeghajtású gépektől a digitális fedélzeti magazinokig.