A világon először teszteltek hidrogénmeghajtást modern repülőgép-hajtóművön, az üzemanyagot szél- és árapály-energiával előállították elő.

A Rolls-Royce és az Easyjet közös közleménye szerint a földi tesztet az Egyesült Királyságbeli MoD Boscombe Downban működő szabadtéri tesztlétesítményben hajtották végre egy átalakított, korai koncepciódemonstrátorként használt Rolls-Royce AE 2100-A erőforrás felhasználásával. Ilyen hajtóművet használnak például a C-130J Hercules repülőgépeken.

A mostani próba a tájékoztatás szerint jelentős lépés annak bizonyítására, hogy a hidrogén lehet a jövő szén-dioxid-kibocsátástól mentes repülőgép-üzemanyaga. Emellett a Rolls-Royce és az Easyjet karbonmentesítési stratégiájában kulcsfontosságú ez a teszt, amelynek célja annak bebizonyítása volt, hogy a hidrogén biztonságosan és hatékonyan képes energiát szolgáltatni a polgári repülőgép-hajtóművek számára.

Forrás: Rolls-Royce

A tesztekhez a zöld hidrogént az EMEC (Európai Tengeri Energia Központ) biztosította, az anyagot az Egyesült Királyságban, az Orkney-szigeteken található Edayban található hidrogéngyártó és árapálytesztelő létesítményükben állítottak elő, megújuló energia felhasználásával.

A koncepció földi tesztjének elemzését követően a partnerség további, próbapadon végzett tesztek sorozatát tervezi, amelyet egy Rolls-Royce Pearl 15 üzleti repülőgépekhez fejlesztett sugárhajtómű teljes körű földi próbái követnek, hosszabb távon pedig repülési teszteket is előkészítenek.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A partnerséget az ENSZ által támogatott globális Race to Zero kampány inspirálta, amelyet mindkét vállalat aláírt, vállalva, hogy 2050-re eléri a nettó nulla szén-dioxid-kibocsátást.