Az alacsony rendelésszám ellenére a Boeing kitart a 737 MAX 9-es verziója mellett, és továbbra is úgy gondolja, hogy jól pozicionált termékről van szó.
Boeing 757-utód: akár kétezer is elkelhet
Levegőben az A321neo!
Erről Randy Tinseth, a Boeing kereskedelmi alelnöke egy konferencián beszélt a Flightglobal tudósítása szerint. A szaklap megjegyezte, hogy a vezető pont azon a napon kényszerült magyarázkodásra, amelyiken az Airbus A321neo teljesítette szűzfelszállását. A toulouse-iak termékéből eddig 1111-et, a MAX 9-ből viszont csak 224-et rendeltek eddig.
Szavai szerint konkurenséhez képest bár kisebb a MAX 9-es, viszont alacsonyabb az egy székre eső üzemelési költsége. Az alelnök arról sem volt meggyőződve, hogy a keskenytörzsűek piacán a 150-180 székes verziók adhatják a rendelések 60 százalékát, és arra számít, hogy a MAX 9 és az A321neo a teljes igény 20-25 százalékát fedheti le következő húsz évben.
Ha a Boeing letenne a 9-es verzióról, akkor hatalmas űr tátongana a portfóliójában, mivel a következő gépük a 787-8-as. Ezt a rést korábban a 757-essel töltötték be, és most újra tárgyalásokba kezdtek a legnagyobb ügyfeleikkel, hogy kialakítsák a gép alapvető tulajdonságait, de Rentonban egyelőre nem kapkodnak: a Boeinget jobban érdekli a 737 MAX berepülési programja, a 787-10-es verziója és a 777X fejlesztése.