Új rovatot indítunk az AIRportalon, ezen túl minden hónapban figyelemmel kísérjük a repülőgépgyártók havi rendelési és átadási statisztikáját. A januári adatokból az derül ki, hogy Toulouse-ban még vagy tart a téli szünet, vagy az év végére időzítették a fontosabb átadásokat.
Megrendelés
Az Airbus az év első hónapjában 16 gépre kötött szerződést, két A320ceót adtak el a CALC lízingcégnek. illetve 14 darab A330-ast értékesítettek egy meg nem nevezett ügyfélnek.
Ezzel szemben a Boeing adatai azt mutatják, hogy 47 gépre sikerült vevőt szerezniük, 40 darab 737-700-ast rendelt tőlük a United Airlines, az Air China bejelentkezett hat darab triplahetesre, illetve a magyar származású Steven F. Udvar-Hazy cégének, az Air Lease Corporation-nek (ALC) adtak el egy 787-9-est.
Gépátadás
Az átadott gépek számában hasonló eltérés mutatkozik Renton javára. Az Airbus januárban 22 gépet adott át üzemeltetésre, ezek közül 17 darab az A320-as típuscsaládból került ki, és átadtak négy darab A330-ast, valamint az Emirates flottája gazdagabb lett egy darab A380 Superjumbóval.
A Boeing 49 repülőgépet gurított ki a végösszeszerelő csarnokokból, 35 darab 737-est, 7 darab Dreamlinert, hat darab 777-est, valamint egy darab Jumbo Jetet is átadtak, utóbbi gép a Korean Air flottájába került.
Mivel az Airbus 2015 januári számai nem elérhetőek, ezért a havi összehasonlításnak nincs alapja. Az előző év egészében az európai gyártó 1036 gépre kapott rendelést, míg a Boeing 869 repülőt értékesített. Átadások terén viszont az amerikai cég teljesített jobban: 762 gép került az üzemeltetőkhöz, míg a toulouse-i üzemet 635 gép hagyta el.