Négy új rendelést szerzett a Boeing a lassan kiöregedő, és lassan fogyó 747-8-as áruszállító, F verziójára egy meg nem nevezett ügyféltől.
Tovább csökken a Boeing 747-8-asok gyártási rátája
A Boeing heti rendszerességgel frissülő rendelési és gépátadási statisztikából derült ki, hogy a Jumbo Jet legújabb verziójának F változatából négyet lekötöttek, bár az ügyfél egyelőre nem ismert.
Az adatokból az is kiderül, hogy legutóbb tavaly novemberben kapott megrendelést a Boeing a 747-8-asra, akkor szintén a teherszállító variánsból rendelt kettőt az Air Bridge Cargo. Az elmúlt évben a 8-as verzióból mindössze hatot sikerült értékesíteni, az ABC-n kívül a Silk Way hármat, az Atlas Air pedig egyet rendelt meg.
A Boeing adatai szerint a 747-8-asból összesen 23 darabra van még megrendelés. Részben az alacsony kereslet, részben gazdasági okok miatt a gyártó a jelenlegi 1,3-as gyártási rátáját először 1-re csökkentette, szeptemberre pedig 0,5-re fogja mérsékelni.
A háttérben azonban a légi áruszállítás gyengélkedése is ott van, az IATA legutóbbi adatai szerint februárban 5,6 százalékkal csökkent az áruforgalom, de az elmúlt év is a stagnálásról szólt. A 747-programot viszont csak a freighter-verzió tartja életben, személyszállító változatra legutóbb 2013 decemberében érkezett megrendelés, az Air China vett két darabot. A gyártó ettől függetlenül optimista és arra számít, hogy 2019-től a kiöregedő 400-asok cseréje miatt újra felpöröghet a gyártás.