A Scandinavian Airlinesban és a 45 százalékos Lufthansa-tulajdonban lévő Brussels Airlinesban való részesedésvásárlással terjesztené ki az Eurowings európai jelenlétét a német légitársasági csoport, a tárgyalásokat már megkezdték – írta a Reuters.
A hírügynökség az ügyet jól ismerő forrásaira hivatkozva azt állította, hogy a tárgyalások egyik kimenetele az lehet, hogy a Lufthansa részesedést szerez a SAS-ban, így azt az Eurowingset kiszolgáló diszkont légitársasággá tehetik. A források szerint a teljes felvásárlás nem valószínű, de a lépéshez többségi tulajdonba kell kerülnie a németeknek, akik átalakítási kockázatokat nem szeretnének felvállalni.
Azt egyelőre nem tudni, hogy a Lufthansa a dán, norvég és svéd állam, vagy a magánbefektetők kezében lévő részesedést vásárolná-e meg.
A Brussels Airlinesban a Lufthansa-csoportnak jelenleg 45 százalékos részesedése van, most azt tervezik, hogy megvásárolják a fennmaradó 55 százalékot. A brüsszeli légitársaságra az üzleti utasok és a zaventemi bázis miatt fájhat a foga a Lufthansának.
A Scandinavian nem rég hajtotta végre költségcsökkentő programját és várhatóan az idén már nyereséges lesz az üzemelése. A vezetők célja, hogy minél fajsúlyosabb európai szereplővé tegyék a SAS-t.
Karl Ulrich Garnardt, a Lufthansa-csoport Eurowingsért felelős vezetője Berlinben a Nemzetközi Turisztikai Kiállításon (ITB) beszélt először arról, hogy Európa harmadik legnagyobb diszkont légitársasága szeretne lenni. Akkor az AIRportal.hu kérdésére kifejtette, hogy nem céljuk befogni a legnagyobb Ryanairt és az easyJetet, mivel az Eurowingsnek tavaly 20 millió, az ír diszkontnak 100, míg az angolnak 60 millió utasa volt. De a német piaci szerep megerősítése után már az európai és Európán kívüli erősödésre is hangsúlyt fektetnek majd.