Megkapta az amerikai Szövetségi Légügyi Hatóságtól (FAA) és az Európai Repülésbiztonsági Ügynökségtől (EASA) a típusengedélyt a CFM International Leap-1B hajtóműve, amelyeket a Boeing 737 MAX-okba szerelnek be.
Sikeresen teljesítette szűzrepülését a Boeing 737 MAX 8
A Safran és a a General Electric közös cégének hajtóműve így a terveknek megfelelően 2017-ben üzembe állhat és a tervek szerint kétszámjegyű javulást hoz majd az elődtípushoz képest az üzemanyagfogyasztásban, illetve a károsanyag-kibocsátásban, emellett pedig halkabb is lesz, mint elődje.
A Leap-1B hajtóművel szerelt Boineg 737 MAX először január 29-én emelkedett a magasba, azóta két másik tesztgép is csatlakozott a flottához, ezek együtt összesen több, mint 100 tesztrepülést hajtottak végre, legutóbb La Pazban járt az egyik példány, ahol a magas fekvésű repülőtereken történő üzemelést tesztelték.
Közleményükben hangsúlyozták, hogy az iparágban egyedüli módon egyszerre szerezték meg a típusengedélyt mindkét hatóságtól.
A kizárólag Leap-1B hajtóművekkel kérhető Boeing 737 MAX-ból eddig 3090-et rendelt 64 ügyfél. A CFM a Leap-típuscsalád többi tagjára (az 1A az Airbus A320neót, az 1C pedig a Comac C919-et hajtja majd) eddig összesen 10 500 megrendelés érkezett.
A Boeing 737 MAX programról információval rendelkező források szerint az új generációs hajtóművekkel felszerelt 737 MAX akár fél évvel az eredetileg tervezett dátum előtt átadásra kerülhet az indító légitársaságnak, bár ezt a repülőgépgyártó nem erősítette meg hivatalosan. A gyár hivatalos közleményeiben továbbra is az eredetileg kitűzött 2017. első negyedévi forgalomba állítást prognosztizálja.