Már tengeralattjáróval is keresik már az egyiptomi hatóságok a csütörtökre virradó éjjel eltűnt EgyptAir gépet, illetve annak fekete dobozát. Az ACARS rendszer füstöt jelzett mielőtt a gép eltűnt volna a radarernyőkről.
Egyiptom turizmusa és az EgyptAir még nagyobb bajba kerülhet
A Reuters hírügynökség szerint a keresés helyszínén, Alexandria városától északra eddig hajókkal és repülőkkel kutattak az eltűnt Airbus A320-as után, de a hatóságok most már egy tengeralattjárót is bevetnek, mivel a gép fekete dobozát, valamint a roncsot még mindig nem találták meg.
Abdel Fatah el-Sziszi egyiptomi elnök szerint a tengeri olajkutak karbantartására használt tengeralattjáró 3 ezer méter mélyre tud lemerülni, a Földközi-tenger abban a térségben nagyjából ugyanilyen mély.
Szakértők szerint a kutatóknak még nagyjából 30 napjuk van arra, hogy megtalálják a fekete dobozokat, amelyek másodpercenként adnak ki hangjelzést, ezért a keresés ezen szakaszában mélytengeri mikrofonokat használnak.
Füstöt jelzett az ACARS
Az Airbus szakemberei és francia balesetvizsgálók csütörtökön Kairóba érkeztek, hogy segítsék a kutatást, állításuk szerint az Airbus automatikus üzenetküldő rendszere (ACARS) füstöt érzékelt a kabinban közvetlenül a lezuhanás előtt és erről jelentést is küldött, azt viszont nem tudni (mivel az üzenet ezt nem tartalmazza), hogy mi volt a füst kiváltó oka.
Az egyiptomi elnök egyelőre minden forgatókönyvet lehetségesnek tartott és arra kért mindenkit vasárnapi televíziós beszédében, hogy ne bocsátkozzanak találgatásokba.
Az EgyptAir azt közölte az érintett családokkal, hogy a holttestek felkutatása és azonosítása még hetekbe telhet.
A légitársaság MS804-es, Párizs-Kairó járatát teljesítő Airbus A320-as csütörtökre virradó éjjel tűnt el a radarernyőkről. A SU-GCC lajstromjelű repülőgép 66 emberrel, 56 utassal és 10 fős személyzettel a fedélzetén szerdán 23.09 órakor szállt fel Párizsból, és kairói idő szerint 2.45 órakor veszett nyoma. A hadsereg pénteken Alexandria városától 290 kilométerre északra találta meg a gép roncsait és holttesteket a Földközti-tengerben.
A görög hatóságok közlése szerint a gép 37 ezer lábon repült, amikor először 90 fokot balra, majd 360 fokot jobbra fordult, és 15 ezer lábra zuhant. Mielőtt ez megtörtént volna, az irányítók át akarták adni az egyiptomi léginavigációs szolgáltatónak a gépet, de a pilóták már nem válaszoltak, majd nem sokkal később 10 ezer láb magasságon tűnt el a radarokról az Airbus.
A Reuters szerint az ország turizmusát is rosszul érintheti a baleset, amely már most is rossz helyzetben van, a tavalyihoz képest kétharmadával 500 millió dollárra esett a szektorból származó bevétel.