Nagyobb hajtóműveket tenne a Boeing a legnagyobb 737 MAX-ra, hogy versenyképesek legyenek az Airbusszal szemben, de a lépés dollármilliárdokba kerülhet a gyártónak.
Üzemeltetőkkel tárgyal a Boeing a 757 utódjáról
A Reuters azt írta, a Boeing a LEAP-1B verzió helyett egy erősebb és nagyobb LEAP-1A-t alkalmaznának, amelyet a konkurens Airbus is használ az A321 neónál. Ennek segítségével a Boeing növelni tudná a hatótávolságot és a törzs nyújtásával az eredetileg 178 székes 737-est további 12 székkel tudná megtoldani, így nagyobb lehetne, mint a 185 székes A321-es.
A lépés nem váratlan, miután a toulouse-iak legnagyobb keskenytörzsűjéből eddig 1100-at adtak el, míg a MAX 9-esból eddig alig több mint 400 kelt el. Bár a piaci szegmens szűk, a Boeingnek fontos, hogy legendás típusa, a 737-es jól szerepeljen és az előrejelzések szerint a légitársaságoknak egyre nagyobb gépekre lesz szükségük a forgalom folyamatos bővülése miatt.
Az új gépet MAX 10 névvel illették, megvalósulása viszont egyelőre kétséges, mert a nagyobb hajtómű miatt a futókat is át kell helyezni és tervezni, és ez egyes számítások szerint 1-2 milliárd dollárjába kerülne annak a Boeingnek, amely az utóbbi időben több ezer ember elbocsátását jelentette be takarékossági intézkedések miatt.
A futók áttervezésének az is az oka, hogy a kisebb LEAP-hajtóművek is nagyon közel vannak a földhöz, ezért a nagyobb hajtóműhöz a futószárakat is meg kell hosszabbítani. A nagyobb hajtómű viszont a korábban beígért teljesítmény-adatokat is veszélyeztetheti.
John Leahy, az Airbus a versenytársakat sokszor humoros kritikával illető, értékesítésért felelős alelnöke a megnyújtott törzsű és nagyobb hajtóművekkel felszerelt 737 MAX koncepciót Mad Max-nek nevezte egy háttérbeszélgetésen.
A hajtóművek gyártója, a General Electric és a Safran közös vállalkozása, a CFM nem kommentálta az értesüléseket.
A Boeing a 737 MAX 9-es sikertelenségével egyelőre úgy tűnik nem tud mit kezdeni. Korábban üzemeltetőkkel is tárgyaltak egy esetleges 757-es utódról, ami viszont a 737-es sikerességét veszélyeztetné, a nyújtott MAX 9-es verzió pedig drága lenne.
Erre világított rá Az Air Transport Worldnek Klaus Roewe a neo program vezetője, nem egyszerű eset a 737-esre tenni az A320-as családnál is használt hajtóműveket. A projektvezető azt mondta, a Boeing sarokba van szorítva és egyik kifelé vezető út sem könnyű.