Két év után októbertől beszünteti működését a tajvani TransAsia diszkont leányvállalata, a V Air, a háttérben az anyacég egyre rosszabb anyagi helyzete húzódik meg.
Folyóba zuhant a Transasia Airways ATR 72-600-asa
Repülőszerencsétlenség Tajvanon, 47 halott
Az ATW online szerint a V Air annyit közölt, hogy október 1-jétől egyik járatuk sem száll fel, a jegyárusítást az október 1-je utáni járatokra leállítják, a cég beleolvad anyavállalatába, a TransAsiába. További részletek nem ismertek. Annyit tudni még, hogy az Oszakába és Okinavára utazókat a TransAsia járataira pakolták át, akik Bangkokba, Puszanba, vagy Nagojába utaztak volna, teljes egészében visszakapják a jegyek árát.
A diszkont légitársaság a bejelentés előtt egy nappal arról tájékoztatott, hogy a hanedai és ibaraki járatukat felfüggesztik.
A döntés hátterében az áll, hogy az anyacég, a TransAsia elég nagy anyagi slamasztikába került a keresletcsökkenés miatt. Legutóbbi, 2015-ös teljes évi jelentésükben 76,5 millió dollár üzemi veszteséget jelentettek, miközben egy évvel korábban még 12,7 millió dolláros nyereség mutatkozott üzemi szinten. A V Air akkor 14 millió dolláros veszteséggel üzemelt.
A TransAsia ezért korábban úgy döntött, hogy hibrid üzleti modellre vált, bár júniusban a vezérigazgató azt nem tisztázta, hogy ez pontosan milyen formában valósul meg. A Flightglobal akkori cikkében már feltételezte, hogy az átállás érintheti a V Airt is.
Öt évvel ezelőtt a full service TransAsia még Airbus A330-300-asra adott le rendelést, mert olyan fejlődési pályán volt, amely lehetővé tette ezt és bővíteni szerette volna hálózatát.
A TransAsia egy-egy járatával 2014-ben és 2015-ben történt baleset: két turbólégcsavaros gépük is lezuhant, ezekben összesen 91-en haltak meg. A forgalomcsökkenés miatt mind a négy A330-asát kivonja a cég a flottából 2016 végére és tőzsdére visz 125 millió dollárnyi új kötvényt is, hogy növelni tudja tőkéjét.