Különös módját választotta a British Airways a költségcsökkentésnek: a hosszútávú járatokon főétel helyett csokit adnak az utasoknak. De nem csak ez az egy változás lép, vagy lépett érvénybe a British Airways egyes járatain.

Fotó: British Airways | © AIRportal.hu

Fotó: British Airways

A Head for Points angol légiközlekedési blog szerint egy sor változást már életbe is léptettek, és ezek minden osztályon utazót érintenek.

A turista osztályon például a rövid- és középtávú járatokon a „főétel” helyett csak ropogtatni valót adnak, de a The Sun brit bulvárlap szerint a New York-London járaton is már csak ezt kapják az utasok.

Emiatt a lap több olvasója is felháborodott leveleket küldött a médiumnak és a légitársaságnak is, mondván, az 500 fontos jegyért cserébe nem „fun size” csokit akarnak enni egy többórás, transzatlanti járaton.

Emellett egyes járatokon csökkentették a víz kiszerelését is, már nem egy palackkal adnak, hanem egy decis műanyag pohárral. Perecet, kekszet és sajtot sem lehet már kapni a fedélzeten már a turista osztályon sem, de a jégkrémet sem lehet már kapni és a fogkefe, fogkrém sem jár már automatikusan, de ha valaki kér, akkor adnak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az első osztályon a British Airways kihúzta a listáról az Amuse bouche-nak hívott étvágygerjesztő falatkákat, takarót pedig csak kérésre adnak.

Szeptemberben is folytatódik a kabintermék variálása, a hónap elejétől a Londonba tartó járatokon nem lesznek újságok, vigasz lehet, hogy ezt a szolgáltatást a Londonból induló járatokon egyelőre még biztosítják.

Fotó: British Airways | © AIRportal.hu

Fotó: British Airways


Változott a lounge használat is, sem a business, sem az első osztály délutáni járatokon érkező utasai nem kapnak meghívást az érkezők prémium várójába, a business osztályon pedig nem lesz választható előétel.

A British Airways a The Express brit lapnak azt mondta, azért vizsgálják felül a kabinterméket, mert biztosak akarnak lenni abban, hogy olyanba fektetnek, ami fontos az utasoknak.

Az angol légitársaság tulajdonosa, az International Airlines Group (IAG) az első félévi üzleti beszámoló szerint 10 milliárd euró üzemeltetési költséget számolt el, 2,7 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Cateringre, földi kiszolgálásra az adatok szerint 1,2 milliárd euró ment el, 11,7 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Az IAG légitársaságra bontva nem közölte a költségszintet.