Egy informatikai hiba miatt leállt a British Airways működése, a légitársaság szombaton nem indít járatokat sem Heathrow-ról, sem Gatwickről.
A társaság a Facebook-oldalán közölte, hogy súlyos hiba lépett fel az informatika rendszerükben, ezért nem tudnak járatokat indítani. Mindkét fő angol repülőterükön nagy a zsúfoltság, mivel minden járatot töröltek Heathrow-n és Gatwicken is.
A British Airways arra kéri az utasokat, hogy senki ne menjen ki a repülőtérre, amíg nincsenek frissebb információk a járatok újraindulásáról.
Sajtóhírek szerint az utasok nevét a csomagjaikkal összekötő rendszer hibásodott meg. A British Airways közben azt is közölte, hogy a call centereik és a honlapjuk is érintett a leállásban. Az utasokat igyekeznek a következő járatokra átfoglalni, akit nem tudnak elszállítani, azoknak teljes kártérítést fizetnek.
A Budapest Airport járatinformációs rendszere szerint a mai fennmaradó két budapesti járatot törölték, és még vasárnap is lehetnek késő, vagy kimaradó járatok az egész hálózaton.
Az Egek ura blog azt írja, a legnagyobb légitársaságok az utóbbi időkben olyan komplex informatikai rendszerekre alapozták a működésüket, amelyek minden területet szabályoznak és minden terület között megvalósul az adatcsere. Kezdve a jegyeladástól, az utasfelvételen át, a csomagok nyilvántartásán keresztül a járatok útvonalának tervezéséig, a gépek kiosztásáig, a fedélzeti kiszolgálás logisztikájáig. De a járatok kiszolgálását is ezen rendszerek a segítségével végzik.
Ritkán történik ilyen fatális leállás, de ha igen, ez a normál eljárás, mivel előfordulhat, hogy az utast ugyan elfuvarozzák, de a csomagját nem, de a földi kiszolgálás ilyenkor az utaslistához sem fér hozzá. Ha ilyen körülmények között felszállnak a gépek, az még nagyobb káoszt okozna.