Megreformálnák a repülőtéri adózási rendszert az európai légitársaságok, mivel álláspontjuk szerint utasaikkal túl sok adót fizettetnek, főleg a monopol repülőtereken.
Az Airlines for Europe (A4E) nevű lobbiszervezet szerint az úgynevezett dual-tilt, vagyis a repülőtér használóitól is bevételt szedő üzleti modellben a kereskedelmi tevékenységekből, parkolásból származó bevételt nem forgatják vissza, így a repülőtér nem csökkenti az utasokra kivetett adókat. Az A4E szerint ez azért problémás, mert az utasok nélkül ez a bevétel nem keletkezhetne.
A légitársaságok szerint a helyzet megoldására át kell tekinteni az unió repülőtéri adókról és illetékekről szóló direktíváját, amelynek eredeti célja, hogy ezekben a témában átláthatóságot biztosítson. Ezzel gyakorlatilag véget vetnének annak a rég óta tartó vitának, amely a repülőterek és a légitársaságok között zajlik a kivetett adók miatt.
Minden bizonyíték arra utal, hogy a kétkasszás repülőterek nagyobb eséllyel tesznek szert plusz bevételre, és így többlet nyereségre a repüléshez nem szorosan köthető tevékenységekből, és így ötször nyereségesebbek lehetnek, mint az egykasszás rendszert használó társaik. Ehhez azonban 8 százalékos többletköltség is társul, és a hatékonyság is rosszabb, ezért fenntarthatatlan.
Az A4E csoport ezért azon dolgozik, hogy Európa-szerte bevezettesse az egykasszás rendszert a repülőtereknél, mert ez alacsonyabb adókat, így csökkenő jegyárakat eredményez és a most kesze-kusza adóztatási rendszert is letisztázná és átláthatóvá tenné. Így a szabályozó hatóságok is pontos adatokat kapnának a repülőterektől arról, hogy milyen adókat alkalmaznak.