Elkezdte összerakni az Airbus az első Beluga XL-t, amelyet belső használatra szánnak, ahogy elődjét is: elsősorban a gépek fődarabjait szállítják majd a végösszeszerelés helyszínére.
Lecsérélné Beluga flottáját az Airbus
Az Airbus tájékoztatása szerint az MSN001-es XL Beluga törzse hátsó részének kivágásával megkezdődött az első gép elkészítése. A folyamat nem lesz rövid: a tervek szerint az Airbus 2017 elején kezdi meg a végösszeszerelést, majd 2019 közepén állíthatják forgalomba az első példányt.
A projektet még 2014 novemberében indították azzal a céllal, hogy kiegészítsék, majd lecseréljék a többnyire a 90-es évek második felében flottába állított, A300-asokon alapuló Belugákat, amelyekből ötöt használ a toulouse-i gyártó. Az új gépekre elsősorban az A350-es és A320neo gyártásának felpörgetése miatt van szükség, és a kisebb, 200-as sorozatú A330-asokat használják kiindulási alapnak a Rolls Royce Trent 700-as hajtóműveivel együtt.
Az Airbus összesen öt darab XL Belugát készít, amelyek nagyobb méretükből adódóan (6 méterrel hosszabbak és 1 méterrel szélesebbek) 30 százalékkal nagyobb kapacitást biztosítanak elődeiknél.