Heathrow után már Stansted is azért könyörög a kormánynak, hogy minél hamarabb hozzanak döntést a fejlesztésekről, és eszükbe se jusson növelni a repülőtéri adókat.

A heathrow-i repülőtér fejlesztése már nagyon régóta, 25 éve napirenden van, és hosszú-hosszú tárgyalások során végül is elérték, hogy a Londontól nyugatra fekvő, Európa legforgalmasabb, éves szinten tavaly 78 millió utast kezelő repülőterét fejlesszék 22 milliárd fontból, és építsenek harmadik futópályát ahelyett, hogy Gatwicken építettek volna egy másodikat.

Fotó: Heathrow Airport

Most a repülőtér üzemeltetője a Reuters szerint azért gyakorol nyomást a kormányra, hogy az még a nyár előtt adja ki az építési engedélyeket az új futópályára, ellenkező esetben nem tudnak lépést tartani európai versenytársaikkal, konkrétan az amszterdami Schipollal, a párizsi Charles de Gaulle-lal és Frankfurttal. A repülőtér üzemeltetőjének vezetője, John Holland Kaye a hírügynökségnek azt mondta, ahhoz, hogy a Brexit után is Heathrow maradjon a legforgalmasabb, mindenképpen szükség van a mielőbbi jóváhagyásra. Ha ez meg is érkezik, az új futópálya 2025 előtt biztosan nem lesz használható.

A Ryanair bázisrepülőtereként használt, korábban katonai célokat szolgáló Stansted szintén a kormányt noszogatja, jóváhagyást kér egy 8 milliós forgalombővítési projektre, mivel állításuk szerint a 2020-as évek elejére el fogják érni a mostani kapacitás felső korlátják, 35 millió utast.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A repülőtér már lassan Heathrow-nak is komoly fejfájást okoz, mivel Stanstedről az eddigi Európán belüli járatok mellett hamarosan az Egyesült Államokba és a Közel-Keletre is indulnak járatok.

A repülőterekkel összefüggésben a Reuters idézte Willie Walshot is, aki korábban levélben tájékoztatta a brit parlamenti képviselőket, hogy a LEVEL nem fogja elindítani Angliából a tengerentúli fapados járatait, ha nem törlik el a légiutasok után kivetett adót. Ezzel kapcsolatban a hírügynökségnek a John Holland Kaye azt mondta, nagyon korai még garanciákat adni bármire is, mert még tervük sincsen az adó jövőbeni mértékével kapcsolatban.