Az Iberia is bevezeti a premium economy osztályt a társaság 37 szélestörzsű gépén a 2017-es nyári menetrendben.
A spanyol légitársaság lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint az új kabinberendezést nyolc Airbus A330-300-ason és 13 darab A340-600-ason telepítik, a munkákat 2017-ben kezdik el és 2018-ban végeznek az utolsó gép fedélzetének átalakításával.
A társasághoz érkező 16 darab A350-900-assal semmi dolga a cégnek, azokat ugyanis már premium economy osztállyal rendelték meg. Az első gép várhatóan 2018-ban érkezik meg a flottába.
Az Iberia tájékoztatása szerint a premium economy osztályon 19 hüvelyk (48 centiméter) széles székek lesznek 37 hüvelykes (94 centiméter) sorközzel. A SeatGuru adatai szerint az A330-asokban és A340-esekben jelenleg a turista osztályon 18,1 hüvelyk széles székek vannak 31 hüvelykes távval.
A premium economy osztály üléseinek fejtámlája és lábtartója állítható lesz, emellett a légitársaság zajcsökkentő fejhallgatókat és kényelmi szettet is biztosít az utasoknak.
A turista osztályú 9 collos fedélzeti szórakoztató rendszer helyett az új utasosztályon 13 collos képernyők állnak rendelkezésre.
Mindezek mellett az Iberia elsőbbségi be- és kiszállást, több/nagyobb poggyászt és kibővített menüt is biztosít a premium economy utasoknak.
Marco Sansavini, a légitársaság kereskedelmi igazgatója a közlés szerint azt hangsúlyozta, hogy az Iberia lesz az egyetlen légitársaság, amely ilyen kabinberendezéssel közlekedik Dél-Amerika és Spanyolország között. Az első, már premium economy osztállyal felszerelt gép jövő nyáron áll forgalomba a Madris Buenos Aires, Bogota, Lima, valamint Chicago közti járatokon.
Az új kabinberendezés bevezetése része az Iberia üzleti tervének, amelynek lényege, hogy növeljék a társaság bevételeit. Az anyacég, az International Airlines Group (IAG) kimutatása szerint az Iberia a 2015-ös évet az egy évvel korábbihoz képest 16 százalékkal magasabb, 4,5 milliárd euró árbevétel mellett 602 millió euró nyereséggel zárta.