Soron kívüli biztonsági auditot rendelt el az indiai repülésbiztonsági szolgálat az összes, menetrend szerinti járatot üzemeltető, indiai bejegyzésű légitársaságnál.
Az indiai Polgári Légiközlekedési Minisztérium alá tartozó testület (DGCA) azt vizsgálja majd, hogy az indiai bejegyzésű légitársaságok mennyire felelnek meg a biztonsági és légialkalmassági előírásoknak.
Ezen kívül a hatóságok folyamatosan vizsgálják a légicégek működését, hogy csökkentsék a szabályok megszegéséből fakadó légi baleseteket.
Bár a csökkenés már elindult egy ideje, a hatóságok biztosra akarnak menni, ezért is rendelték el a soron kívüli vizsgálatot. Ez minden légicéget, így
az IndiGót, az Air Indiát, a SpiceJetet, a GoAirt, a Vistarát, illetve az indiai Air Asia leányvállalatot is érinti.
A The Hindu napilap online kiadásában olvasható cikk szerint nem csak a biztonsági normák betartatása miatt fontos az ellenőrzés, hanem a folyamatosan, és nagy ütemben bővülő flotta figyelemmel kísérése miatt is. Az indiai ugyanis a kínai után a második leggyorsabban fejlődő belföldi légiforgalmi piac, amely más második éve kétszámjegyű fejlődésen megy keresztül.
Ennek kiszolgálására pedig hatalmas mennyiségű gépre van szükség, már az ezret is meghaladta az indiai légitársaságok által megrendelt gépek száma.
Ennek ellenére korábban számos probléma adódott indiai légitársaságokkal, és a jogi keretszabályokkal. Emiatt az ENSZ légügyi hatósága, a Polgári Repülési Szervezet (ICAO) kétszer is auditot tartott az országban.
Akkor azt állapították meg, hogy a légialkalmassági, léginavigációs területeken a világátlag fölött teljesített India, ugyanakkor a jogalkotásban, valamint a repülőterek biztonsága és a légi balesetek kivizsgálása terén rendkívül rosszul szerepelt.