Tokióba után Szöulba indít járatokat a LOT, a japán fővárosba már januártól, Dél-Korába pedig ősztől közlekednek majd a lengyel légitársaság Boeing 787 Dreamlinerei.
Jó úton a LOT: nyereséggel zárt a fő üzleti tevékenység
Adrian Kubicki, a légitársaság megbízott szóvivője budapesti sajtótájékoztatóján kifejtette, hogy a járatnyitás része a LOT terjeszkedési stratégiájának.
Ebben az szerepel, hogy a cég flottáját és útvonalai számát a jelenlegi duplájára növelnék, így 45 gépes flottájuk kilencven darabosra nőhet, útvonalaik száma pedig 120 lehet.
A tervek között leginkább 150 székesnél nagyobb repülőgépek beszerzése szerepel.
Ebben a kategóriában ugyanis jelenleg összesen hat darab Boeing 737 Classic gépük van, de szélestörzsű gépek vételével is számolnak annak ellenére, hogy Dreamliner-flottájuk sem teljes még: a nyolcból hat érkezett meg (ezek közül egyet az Air Europa bérel), a másik kettő pedig jövőre, illetve 2017-ben érkezik a LOT-hoz.
Indulás éve: 1929. január 1.
Flotta mérete: 45
Napi járatok száma: 200
Célállomások száma: 60
Utasforgalom: 4,5 millió (2015-ös várható)
Üzemi eredmény: 99 millió zlotyi (2014)
Az AIRportal kérdésére válaszolva Kubicki azt mondta, minden repülőgépgyártó felvette velük a kapcsolatot, az Airbustól az Embraeren át a Mitsubishiig minden lehetőséget megvizsgálnak, döntés a jövő év első felében várható. Addig a légitársaságnak azt is el kell döntenie, hogy milyen formában szerzik be a gépeket, bár az anyagi körülmények miatt a lízing lehet a legkézenfekvőbb megoldás.
Terveik megvalósításához, és a stabil fejlődéshez viszont külső partnerre van szükségük. A megbízott szóvivő szerint az sem zárható ki, hogy a LOT-ot tőzsdére viszik egy IPO keretében.
A légitársaság ebben az évben 4,5 millió utassal számol, jövőre pedig 5,5 millióra növelnék utasaik számát. Ehhez számos, korábban bezárt útvonalat újranyitnak, 2016-ban újra közlekednek majd egyebek mellett Zürichbe, Ljubljanába, Barcelonába, Zágrábba, Belgrádba Bejrútba és Jerevánba is, ezek mellé érkezik hosszútávú járatként januártól Tokio-Narita és Szöul.
Ezbieta Borzon, a LOT magyarországi irodájának vezetője a tokiói útvonallal kapcsolatban elmondta, hogy Budapestről Varsói átszállással 12 óra 35 perc alatt lehet Naritára jutni a LOT-tal, visszafele pedig 13 óra 40 perc lesz a menetidő átszállással együtt. Az elő járat január 13-án indul.
A budapesti járatok elmondása szerint jól működnek, ebben az évben 130 ezer utasuk volt, a téli szezonban 80 százalék fölötti az átlagos töltöttségi mutatója a gépeknek és az előzetes foglalásokkal is jól állnak.
Bogáts Balázs, a Budapest Airport járatfejlesztési igazgatója a sajtótájékoztatón azt hangsúlyozta, hogy a LOT 75 éve közlekedik Budapestre, és abban is fontos szerepe van a légitársaságnak, hogy a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér idén 10 milliónál is több utast kezelhet.