A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 10 millió forintra bírságolta a Ryanair légitársaságot megtévesztő reklámok miatt – közölte a hivatal szerdán az MTI-vel.
A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a Ryanair Limited megtévesztette a fogyasztókat, mert tájékoztatásainak fő üzenete az volt, hogy a megjelölt kedvezményes árú jegyeket a vállalkozás valamennyi, Budapestről induló úti cél esetén biztosítja. A kedvezményes árú jegyek ezzel szemben csak egy vagy két úti cél esetében voltak elérhetőek.
A GVH emlékeztet arra, hogy a Ryanair Limited 2012. július 26. és szeptember 19. között napi- és hetilapokban, magazinokban, szórólapokon, valamint saját honlapján elhelyezett banneren népszerűsítette a 99 forintért, illetve 49 forintért megvásárolható repülőjegyeit.
A versenyhivatal szerint a tájékoztatások fő üzenete a fogyasztók számára az volt, hogy a hirdetésekben megjelölt kedvezményes árú jegyeket a vállalkozás valamennyi, Budapestről induló úti cél esetén biztosítja. Ezzel szemben a GVH vizsgálatában megállapította, hogy a kedvezményes árú jegyek csak egy vagy két úti cél esetében voltak elérhetőek, így a hirdetések valótlan üzenetet közvetítettek a fogyasztóknak.