Közösen fejleszt üzemanyag-takarékosabb helikopter hajtóműveket az Airbus Helicopters és a Safran Helicopter Engines, emellett az alternatív üzemanyagok és az új meghajtási rendszerek terén is együttműködik a kutatás-fejlesztésben a két nagyvállalat.
Bruno Even, az Airbus Helicopters vezérigazgatója elmondta,
a helikopterek évtizedek óta változatlan zajszinttel, és kategóriánként lényegi fogyasztáscsökkenés nélkül üzemelnek, ezen szeretnének változtatni.
Ennek érdekében a következő évtizedben az Airbus Helicopters, és a Safran Helicopter Engines együtt, a Horizon Europe kutatási program keretében fejleszt csendesebb, takarékosabb és ezáltal gazdaságosabb hajtóműveket és hibrid, illetve elektromos meghajtási rendszereket, valamint alternatív üzemanyagokat.
Ezek nemcsak hagyományos forgószárnyasok új generációs változataiban alkalmazhatók, hanem a következő évtizedekben szintén jelentős piacot képviselő városi, és rövid távú közlekedésre kifejlesztett, függőlegesen fel- és leszálló légijárművekben is.
A Horizon Europe program elindításáról szóló szándéklevelet a párizsi légiszalon harmadik napján írták alá a felek, kifejezve ezzel az iparágban két meghatározó cég elkötelezettségét a zöldebb technológiák létrehozása iránt.
Bruno Even ennek kapcsán hangsúlyozta, az iparág a „zöld megújulás” határán áll, az Airbus Helicoptersnek pedig az egyik legnagyobb szereplőként felelőssége van abban, hogy olyan technológiák kerüljenek piacra, amelyek a forgószárnyasokat teszik leginkább környezetkímélő, és így hosszabb távon a környezet számára is biztonságos szállítóeszközzé a városi környezetben.
A cégvezér hozzátette, a Safrannal kötött partnerség biztosítja vállalata számára a vezető szerepet ebben a hosszú időre meghatározó folyamatban. Véleménye szerint a programnak először 2021-ben lehetnek kézzelfogható eredményei, körülbelül ekkor száll majd fel az első technológiademonstrátor.
Franck Saudo, a Safran Helicopter Engines vezérigazgatója szerint a munka már évekkel korábban elkezdődött az egyes cégeknél, de most összefogva kell azt folytatni, hogy felelősebb lakói lehessünk a bolygónak, amely már így is igen szennyezett.
Saudo szerint a következő évtizedre nem szabad célokat kijelölni, mert ezzel egyből határt is szabnának a kutatásoknak, amelyek ezek nélkül sokkal eredményesebbek lehetnek mind az alternatív üzemanyagok, mind az elektromos technológiák terén.
Utóbbi esetében egy a szárazföldi közlekedésben már elterjedt, de a légiközlekedésben, és különösen a forgószárnyasok esetében még viszonylag kiforratlan irányvonalról, a hibrid meghajtási rendszerekben rejlő lehetőségekről is beszélt, amelyek esetében az a kérdés, hogy sikerül ötvözni a gázturbina, és az elektromos motorok előnyeit.