Holding formába szervezné a Croatia Airlines-t és a repülőtereket a horvát kormány, ezzel segítve a nemzeti légitársaság feltőkésítését, de a Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI) szerint ez a megoldás akár uniós jogba is ütközhet.
Az Ex-Yu Aviation információi szerint a terveket a Croatia Airlines privatizációjával megbízott tanácsadóknak kell beterjesztenie még ebben az évben. Mivel a befektetők egyelőre nem érdeklődtek az egyébként eladósorban lévő légitársaság iránt, a tanácsadók várhatóan azt is fel fogják vetni, hogy a holdingba szervezett társaságot nyugdíjalapoknak adják el.
Úgy tudni, a repülőterek közül a legjobban prosperálók kerülhetnek a csomagba, így Split, Dubrovnik, Zadar, Pula, Rijeka és Eszék, utóbbit leszámítva az elmúlt években mindegyik nyereségesen üzemelt.
Oleg Butkovic illetékes miniszter korábban azt mondta, el szeretnék kerülni, hogy a Croatia Airlines-t olyan módszerekkel privatizálják, mint a szeptemberben csődbe ment Adria Airways-t. „Nem szeretnénk olyan stratégiai partnerséget, amelyben az állam számára fontos érdekek és szolgáltatások nincsenek biztosítva” – fogalmazott, hozzátéve, hogy a tanácsadók jelenleg is vizsgálnak potenciális stratégiai partneri ajánlatokat, és a lehető legjobb feltőkésítési modellt fogják választani.
A folyamat várhatóan még ebben az évben befejeződik, majd nyílt tendert írnak ki, amelynek jövő júniusban lehet eredménye. A fókusz most egy légiközekedési iparágban jelen lévő befektető megtalálásán van, de – mint fogalmazott – nem ragaszkodnak kimondottan az iparági pénzcsapokhoz.
A légitársaság és a repülőterek összefésülésével létrejövő holding terveinek nem különösebben örült a Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI), mert álláspontjuk szerint ez a gyakorlat nem felel meg az európai légiközlekedési folyamatoknak, sőt, abszolút ellentétes azzal, a repülőterek támogatnák a légitársaságot. Olivier Jankovec, a szervezet főigazgatója szerint egy ilyen gyakorlat uniós jogot is sérthet.