Az első három hónap a Boeinggé volt az átadások és a begyűjtött rendelések tekintetében is, de áprilisban az Airbus némileg visszavágott.
Rendelések
Toulouse az év negyedik hónapjában összesen 85 megrendelést gyűjtött be, 44 darab A320-as típuscsaládba tartozó géppel, illetve 20 darab A330-assal és 21 darab A350-essel. A legnagyobb megrendelő a Delta Air Lines volt 37 darab A320-assal, illetve az Avianca 20 darab A350-essel. Furcsa módon a múlt év végén az Iran Air által megrendelt 110 darab Airbus-gép még mindig hiányzik a statisztikából.
A Boeing áprilisban 34 darab gép gyártására szerződött le, 18 darab 737-es, 15 darab Dreamliner és egy áruszállító triplahetes megrendelése futott be. Furcsaság azonban itt is akad: csak az egy szál 777-es megrendelője ismert, a FedEx-hez kerül majd a gép, a többi típus az Unidentified Customer „légitársaság” flottáját bővíti.
Átadások
Az Airbus ebben a szegmensben eddig minden hónapot bukott, ahogy a tavalyi teljes évet is. Ez áprilisban sem volt másként, viszont a lemaradás csak pár darab. Az Airbus gyáraiból összesen 52 gép gördült ki. Összesen 41 darab A320-as, 6 darab A330-as, 2 darab A350-es és és 3 darab A380-as került üzemeltetőkhöz.
A Boeing az átadásokat ismét jobban pörgette, a gyártósorokat 54 gép hagyta el, kettővel több, mint az Airbus gyárait. Az összesítés szerint 35 darab 737-es, 10 darab Dremaliner, 8 darab triplahetes és egy 767-es került üzemeltetőhöz.
Az év eddigi részében az Airbus összesen 177 gépet adott át, a Boeing viszont 230-at.
A havi adatokat továbbra sem hasonlítjuk össze az elmúlt évivel, mert az Airbus havi bontásban nem közölte a gépátadásai számát. Az előző év egészében az európai gyártó 1036 gépre kapott rendelést, míg a Boeing 869 repülőt értékesített. Átadások terén viszont az amerikai cég teljesített jobban: 762 gép került az üzemeltetőkhöz, míg a toulouse-i üzemet 635 gép hagyta el.