Elektromos, kétüléses repülőgépet fejlesztett ki a kecskeméti Magnus Aircraft, a sorozatgyártás beindítása 2017-re várható – mondta Andréka Domonkos kommunikációs igazgató az AIRportal.hu-nak.
Közlése szerint az eFusion nevű repülőgépet mindegy egymillió euróból fejlesztették ki, az első tesztrepülések már megtörténtek, a gép várhatóan jövőre megszerzi a típusengedélyt, és beindulhat a sorozatgyártás.
A fejlesztés azonban nem áll le, a gép jelenleg 60 perces üzemidőre képes, de ezt később több órára emelnék, illetve tervezik egy Rotax motorral közös, hibrid üzemben működő gép kifejlesztését is.
Becslések szerint a gépre ezres nagyságrendű megrendelés érkezhet egyrészt a kínai légtérnyitás, másrészt a vészhelyzeti képzés miatt. A kommunikációs igazgató elmondása szerint ugyanis a gép képes a pilótaoktatáson kívül a vészhelyzeti továbbképzés lebonyolítására is.
A gép sárkánya teljesen kompozit anyagból készült, teherbírása plusz 6 és mínusz 3G terhelés közötti, súlya 410 kilogramm. A sorozatgyártás beindításához a Magnus egy új gyártócsarnokot épít majd, mivel a mostani nem tud kiszolgálni ezres nagyságrendű igényt.
Az eFusiont a Friedrichshafenben zajló Aero 2016 szakkiállításon mutatták be.