Folytatjuk januárban megkezdett adat-összehasonlításunkat, amelyből kiderül, hogy a február nem csak a turizmusban, de a géprendelésekben is eléggé nyomott hónap.
Megrendelés
Januárban a Boeing a begyűjtött rendelésekben és az átadott gépek számában is vastagon beelőzte az Airbust. Ez a helyzet az év második hónapjában némiképp változott, ugyanis mindkét gyártó ugyanannyi gépre kapott rendelést.
Hogy egészen egzaktak legyünk, az Airbus és a Boeing is összesen kettő, azaz kettő darab gép gyártására szerződött februárban. A toulouse-iak egy meg nem nevezett partnernek értékesítettek A320ceókat, míg a Boeing a United Airlines-nak és egy másik meg nem nevezett cégnek adott el egy-egy 737-800-ast.
A rendelések összesítésben így továbbra is a Boeing vezet hetven darab géppel, míg az Airbus eddig 18 vasmadárra talált vevőt.
Gépátadás
Az átadott gépek számában az év második hónapja újfent a Boeingnek kedvezett. Az amerikai cég összesen 56 gépet adott át üzemeltetésre, 40 737-est, 10 darab 787-est, 5 darab triplahetest és egy 767-est, utóbbi egy áruszállító verzió, amelyet a FedEx kezdett el használni.
Az Airbus tízzel kevesebb repülőt adott át üzemeltetésre, a bontás szerint 39 darab A320-as típuscsaládba tartozó gépet, valamint 4 darab A330-ast, és 1-1 A350-est, valamint A380-ast adtak át. Az A350-es a Singapore Airlines, az A380-as a British Airways flottáját gazdagítja.
Az év eddigi részében a Boeing 105 gép átadásánál tart, míg az Airbus 68 darabbal gyarapította a világ repülőgépflottájának méretét.
A havi adatokat továbbra sem hasonlítjuk össze az elmúlt évivel, mert az Airbus havi bontásban nem közölte a gépátadásai számát. Az előző év egészében az európai gyártó 1036 gépre kapott rendelést, míg a Boeing 869 repülőt értékesített. Átadások terén viszont az amerikai cég teljesített jobban: 762 gép került az üzemeltetőkhöz, míg a toulouse-i üzemet 635 gép hagyta el.